Az előzmények alapján nehéz volt megjósolni, mit mond ki ma a bíróság, végül azonban a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt.-nek adott igazat. Korábban ugyanis parttalan vitát hozott október 1-jén és november 26-án is a Közgép ügye a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróságon, kétszer háromórás tanácskozás után a Ságiné Márkus Anett vezette testület legutóbb mégis beszüntette a tárgyalást, az ítélethirdetést pedig december 10-re, a mai napra tűzte ki.
Így a II. kerületi Tölgyfa utcai tárgyalóterembe lépve egyszerű volt a képlet: ha a Közgép igazát mondják ki, a társaság visszatérhet a közbeszerzési ringbe, ha nem, másodfokon folytatódhat az ügy. A társaság célja az volt, hogy a bíróság semmisítse meg a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) határozatát, amely évekre eltávolítja a megrendelésektől. A tét óriási volt, hiszen hamis adatközlés miatt három évre tiltották el a közbeszerzési pályázatoktól a Simicska Lajos érdekeltségébe (és lapunk tulajdonosi körébe) tartozó céget.
Az ügy szálai július 17-ig nyúlnak vissza, a mostani eljárásban már alperesként érintett KDB ekkor utasította el a Közgép jogorvoslati kérelmét: e szerint a cég Győr–Gönyű kikötőfejlesztésre tett ajánlata hiába volt a legolcsóbb, kizárták, mert az abban megjelölt, Szása II. és Szása III. nevet viselő hajók nem feleltek meg az előírt paramétereknek. Az első tárgyalási napon a felperes jogi képviseletét vezető Sárvári Tamás ügyvéd tisztán és világosan érvelt, a másodikon pedig tanúként hallgatták meg a Közgép közbeszerzési igazgatóját. Pálffy Tibor minden kérdésre egyértelmű választ adott, mégsem közeledtek az álláspontok.
Emlékezhetünk: a szerb minisztérium tájékoztatásán alapuló álláspontjuk szerint a hajók méretét csak és kizárólag a hajóbizonyítványban szereplő adatok alapján lehet meghatározni. Ennek értelmében a Szása II. és III. területe is nagyobb a kért 500 négyzetméternél, előbbié 502,66, utóbbié pedig 508,76 négyzetméter, nem pedig 452,67 és 467 a rámpák figyelembevétele nélkül. A Közgép képviselői nyomatékosították, ez nem a laterális, hanem a vízszintes felület metszete, minden olyan területet tartalmaz, amely lehetővé teszi a munkavégzést. Szerintük a vízügyiek által korábban bemutatott rajzok általános tervrajzok voltak, a származásuk is bizonytalan, így nem hitelt érdemlők.