Pert nyert, így visszatér a ringbe a Közgép

Megsemmisítette csütörtök délután a bíróság a Közbeszerzési Döntőbizottság határozatát.

Gyöngyösi Balázs
2015. 12. 10. 13:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az előzmények alapján nehéz volt megjósolni, mit mond ki ma a bíróság, végül azonban a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt.-nek adott igazat. Korábban ugyanis parttalan vitát hozott október 1-jén és november 26-án is a Közgép ügye a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróságon, kétszer háromórás tanácskozás után a Ságiné Márkus Anett vezette testület legutóbb mégis beszüntette a tárgyalást, az ítélethirdetést pedig december 10-re, a mai napra tűzte ki.

Így a II. kerületi Tölgyfa utcai tárgyalóterembe lépve egyszerű volt a képlet: ha a Közgép igazát mondják ki, a társaság visszatérhet a közbeszerzési ringbe, ha nem, másodfokon folytatódhat az ügy. A társaság célja az volt, hogy a bíróság semmisítse meg a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) határozatát, amely évekre eltávolítja a megrendelésektől. A tét óriási volt, hiszen hamis adatközlés miatt három évre tiltották el a közbeszerzési pályázatoktól a Simicska Lajos érdekeltségébe (és lapunk tulajdonosi körébe) tartozó céget.

Az ügy szálai július 17-ig nyúlnak vissza, a mostani eljárásban már alperesként érintett KDB ekkor utasította el a Közgép jogorvoslati kérelmét: e szerint a cég Győr–Gönyű kikötőfejlesztésre tett ajánlata hiába volt a legolcsóbb, kizárták, mert az abban megjelölt, Szása II. és Szása III. nevet viselő hajók nem feleltek meg az előírt paramétereknek. Az első tárgyalási napon a felperes jogi képviseletét vezető Sárvári Tamás ügyvéd tisztán és világosan érvelt, a másodikon pedig tanúként hallgatták meg a Közgép közbeszerzési igazgatóját. Pálffy Tibor minden kérdésre egyértelmű választ adott, mégsem közeledtek az álláspontok.

Emlékezhetünk: a szerb minisztérium tájékoztatásán alapuló álláspontjuk szerint a hajók méretét csak és kizárólag a hajóbizonyítványban szereplő adatok alapján lehet meghatározni. Ennek értelmében a Szása II. és III. területe is nagyobb a kért 500 négyzetméternél, előbbié 502,66, utóbbié pedig 508,76 négyzetméter, nem pedig 452,67 és 467 a rámpák figyelembevétele nélkül. A Közgép képviselői nyomatékosították, ez nem a laterális, hanem a vízszintes felület metszete, minden olyan területet tartalmaz, amely lehetővé teszi a munkavégzést. Szerintük a vízügyiek által korábban bemutatott rajzok általános tervrajzok voltak, a származásuk is bizonytalan, így nem hitelt érdemlők.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.