Magyarország 553 uniós jogsértésének tárgyalását már lezárta az Európai Bizottság, 57 ügy azonban továbbra is terítéken van – értesült lapunk brüsszeli forrásokból. Nem kevesebb mint 1320 magyar akta halmozódott fel a 2004-es csatlakozás óta, ezek a hivatalos iratok rögzítik azokat az eseteket, amikor hazánk szembekerült az uniós joggal. Összehasonlításképp: ez a mutató Romániában is csak 1160, Szlovákiában 1061, Bulgáriában pedig 821. A folyamatban lévő magyar vonatkozású ügyeket 75 okmány öleli fel, ez a szám Bukarestben 65, Pozsonyban 58, Szófiában 51. Ez is azt támasztja alá, hogy Orbán Viktor kormánya gyakran szembekerül a Jean-Claude Juncker vezette bizottsággal, amely azt az álláspontot képviseli, hogy Magyarország a gazdasági és politikai unióban csak a lehetőséget látja, a tagsággal járó felelősséget viszont sok esetben elhárítja magától.
A csaknem 510 milliós népességű EU a világ nominális GDP-jének mintegy 30 százalékát állítja elő, hazánk pedig hétéves fejlesztési ciklusonként 8-10 ezermilliárd forintos támogatással számolhat. A jelenleg is zajló, 2014–2020-as időszakra több mint 34 milliárd eurónyi támogatásról állapodott meg az Európai Bizottság a magyar kormánnyal, ami a hozzá szükséges önerővel nagyságrendileg 12 ezermilliárd forintos fejlesztést jelenthet az évtized végéig. Így fordulhat elő, hogy a magyarországi beruházások 96 százaléka mögött jelenleg uniós forrás áll. Nemcsak az állami oldalon figyelhető meg az infrastruktúra-fejlesztéseknél, hanem a versenyszférában is az eszközbeszerzéseknél, hogy ha nincs vissza nem térítendő támogatás, akkor a komplett beruházás elmarad. Vagyis az üzleti tervek jelentős része nem áll meg a lábán ingyenpénz nélkül.
A ránk zúduló brüsszeli pénzesővel azonban közel sincs összhangban az európai uniós jogkövetés. A brüsszeli informátoraink által rendelkezésünkre bocsátott adathalmazból megállapítható, az európai közösség szabályaival jó néhány ágazatban visszatérően ütközik a magyar álláspont. A legfrissebb, jelenleg is tárgyalt magyar vonatkozású ügyek közül nyolc tartozik a közlekedéshez, öt-öt az energetikához és a foglalkoztatáshoz, három-három a kereskedelemhez, a pénzügyi stabilitáshoz, illetve a migrációs válság kezeléséhez. A hozzánk hasonlóan 2004-ben csatlakozott országok közül csak Csehországgal, Lengyelországgal és Szlovákiával vannak ilyen csatái Brüsszelnek, de kevésbé fajsúlyosak.