Megszavazta a parlament a reklámadó emelését

Július 1-től egységesen 7,5 százalékos adót kell megfizetniük a médiacégeknek a reklámbevételeik után.

MN
2017. 05. 16. 8:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kedden délelőtt, 117 kormánypárti igen szavazattal, 58 nem ellenében elfogadta az Országgyűlés a reklámadó módosításáról szóló javaslatot. Ennek értelmében július 1-től egységesen 7,5 százalékos adót kell megfizetniük a médiacégeknek a reklámbevételeik után.

Az első félévre 0 százalékos kulcsot állapítottak meg. A jogszabály túlfizetésnek minősíti a június 30-ig már megfizetett adót, s elrendeli annak visszatérítését az adóvisszatérítés szabályai szerint. Ez technikai jellegű szabály, hiszen visszamenőleg nem vethetnének ki közterhet, és amúgy is vissza kellene fizetni a korábbi szabályok szerint kivetett adót.

A reklámadót először 2014-ben vezették be, akkor több kulcsot állapítottak meg, a legmagasabb sávban már 40 százalékos elvonással, egyértelműen azért, hogy az RTL Klubot hozzák vele nehéz helyzetbe. Később ezt a tiltakozások és az Európai Bizottság kritikái miatt jelentően csökkentették, 100 millió forintos bevétel felett 5,3 százalék lett az adókulcs.

Ezt a sávos megoldást azonban kifogásolta az Európai Bizottság. Bár a magyar kormány az uniós bírósághoz fordult, az EB határozatát végre kell hajtania: vissza kell térítenie az eddig már befizetett milliárdokat és módosítani az adókulcsokon.

A Nemzetgazdasági Minisztérium idén áprilisban állt elő az egységesen 9 százalékos reklámadó ötletével, amelyről Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője akkor még azt mondta, nem növelni kellene az adót, hanem csökkenteni. Egy módosító indítvánnyal végül 7,5 százalékra lőtték be az adót, 100 millió forint bevétel alatt pedig adómentességet élveznek a cégek.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.