Jelentősen nőtt tavaly a sörértékesítés

Tavaly mennyiségben 4, értékben 11 százalékkal nőtt a sör magyarországi kiskereskedelmi értékesítése, és meghaladta a 150 milliárd forintot – írta a Világgazdaság kedden a Nielsentől kapott adatok alapján.

Forrás: MTI2019. 02. 05. 11:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezzel a sörhöz kapcsolódik a második legmagasabb bevétel a piackutató cég által vizsgált 90 kategória közül, ennél értékben csak a feldolgozott hús generált nagyobb forgalmat.

Tavaly a bolti eladások 90 százalékát a hagyományos sörök adták, az ízesített típusok aránya 7 százalék volt, a fennmaradó 3 százalékon a búza-, a barna-, a félbarna és a kukoricasörök osztoztak. A teljes értékbeli forgalom 93 százalékát tették ki az alkoholos sörök, ami éves alapon 1 százalékpontos csökkenés, tehát az alkoholmentes sörök értékesítése tovább erősödött. A Nielsen adatai alapján a 4 százalékos volumennövekedésre jutó 11 százalékos értékbeli bővülés mögött nem az áremelkedés állt, hanem a minőségi sörök térnyerése – írta a lap.

A Magyar Sörgyártók Szövetségének éves adatai még nem ismertek, de Kántor Sándor igazgató a Világgazdaságnak elmondta, hogy a kiskereskedelmi adatok hűen tükrözik a fogyasztói trendeket. Emlékeztetett, hogy 2017-ben 6,2 millió hektoliter sör fogyott Magyarországon, a tavalyi forgalom szintén ekörül alakulhatott, vagy néhány százalékkal túl is szárnyalhatta ezt a szintet. A 120 millió korsó feletti éves hazai mennyiség túlnyomó része továbbra is magyarországi sörgyárakban és sörfőzdékben készül – tette hozzá.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.