Vacsorázz velem féláron!

Székeket árul a magyar fejlesztésű üzleti modell és telefonos applikáció, csak éppen nem közlekedési eszközökre, hanem éttermekbe. A DiningHour segítségével akár féláron ebédelhetünk vagy vacsorázhatunk a legjobb helyeken — feltéve, ha van étvágyunk délután négy óra körül.

2019. 02. 14. 7:34
Nem maradnak üresek az asztalok, ha a DiningHour küldi az ügyfeleket Fotó: Bach Máté
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha átgondoljuk, hogy az utóbbi években mi változtatta meg leginkább a mindennapi életünket, akkor fel kell ismernünk, hogy nem más, mint a booking! Okostelefon vagy bármilyen elektronikus kütyü?

Utazás, szállodai szoba, repülőjegy, expresszbusz, autómegosztás? Vagy csak egy könyv, lemez, ruhadarab, netán nagybevásárlás? A telefonunkhoz kapunk, netán a laptopunkhoz, és foglalunk, mert könnyen megtaláljuk, egyszerűen a miénk lehet, és még olcsóbb is. Időnként sokkal olcsóbb.

Az online vásárlás nemcsak a mi életünket változtatta meg, hanem a piac működését is. Nézzünk csak rá a légiközlekedési szektorra. A legnagyobb szolgáltató a Lufthansa, de a nyomában a második a Ryanair, a legjobban gyűlölt, de egyben a legolcsóbb jegyeket kínáló légitársaság.

Nem maradnak üresek az asztalok, ha a DiningHour küldi az ügyfeleket
Fotó: Bach Máté

Soha nem utaztak még ilyen sokan repülővel Európában, mint tavaly, a legnépszerűbb fapados úti célokra özönlenek a turisták, Velence óvárosába már csak belépőjeggyel lehet bejutni, de ez a sors vár sok más helyre is. Hogy mást ne mondjunk, nyáron a Citadella parkolójától a hegy lábáig álltak a turistabuszok.

Szép új világ, amelynek megvannak azért az árnyoldalai is. A filléres kínai telefon nem biztos, hogy megérkezik, ha meg is jön, nem biztos, hogy olyan, amilyet rendeltünk, s ha olyan is, mégis csalódás lesz a vége.

A fapados légitársaságok viselt dolgairól sokan személyes tapasztalatot szereztek az elmúlt években – azok is, akik korábban csak vendéget kikísérni jutottak ki a repülőtérre. A szállodai szobák sem mindig éppen olyanok, mint amilyennek a fotókon látszanak, és az is megeshet, hogy az utazás előtt két nappal kiraknak belőle.

Vagyis olyan új világba kerültünk, ahol a sokat emlegetett ár/érték arány új értelmet nyer. Nemcsak az a kérdés, mennyibe kerül egy adott termék vagy szolgáltatás, de az is, hogy egyáltalán rendelkezésre áll-e? Mégis, nincs más választásunk, mint hogy igyekezzünk boldogulni ebben a virtuális térben, ahol csak egy valóságos: a pénz, amit kifizetünk.

Könnyű belátni, hogy az okostelefonokon egyre szaporodni fognak azok az alkalmazások, amelyek segítségével könnyen, gyorsan elintézhetünk bizonyos vásárlásokat.

A következő ilyen applikáció talán már meg is van sokak készülékén: egy magyar startup, a DiningHour fejlesztette, és a repülőjegy-kínáló cégekhez hasonlóan székeket árul, csak nem közlekedési eszközre, nem is moziba vagy színházba, hanem éttermekbe.

Az üzleti modell világos: miközben a szállodák és a légitársaságok világszerte átlagosan hetven százalék feletti kihasználtsággal működnek, az éttermek esetében ez csak 35 százalék. A bizonyos idősávokban előforduló sok üres asztal nagyban megnöveli a cégek költsé­geit, ezért ételeiket is drágábban kell adniuk.

A DiningHour célja, hogy csúcsidőszakon kívülre – jellemzően délután négy óra körülre – szervezzen vendégeket az éttermeknek, így növelve az asztalok kihasználtságát, és egyben csökkentve az ételek árát a felhasználóknak. Persze könnyen lehet találni kedvezményes időpontokat hagyományos ebéd- vagy vacsoraidőben is.

A DiningHour applikációban a felhasználók csaknem száz minőségi budapesti étterem szabad időpontjai közül válogathatnak. Van közöttük nemzetközi konyha, magyaros étterem, cukrászda és vegánhely, egészen a Michelin-csillagos éttermekig.

– Ez a fajta költségoptimalizálási koncepció eddig ismeretlen volt a vendéglátásban, de nagyon jó volt a fogadtatás az éttermek és a vendégek részéről is. Az akár ötvenszázalékos kedvezménnyel szeretnénk minél több ember számára lehetővé tenni akár a mindennapos étterembe járás élményét, valamint hogy egyre többen kipróbálhassák a felsőbb kategóriás éttermek gasztronómiai különlegessé­geit – nyilatkozta korábban Karaszi Csaba, a DiningHour egyik társalapítója.

A startuper a Karc FM műsorában azt is elmondta, hogy Budapesten kívül is keresnek partnereket. Nemcsak a vidéki városok felé terjeszkednek, hanem Európa nagyvárosaiban is.

A DiningHour egyébként jelenleg is nemzetközi vállalkozás, ugyanis egyszerre három földrészen: Európában, az Egyesült Államokban és Ausztráliá­ban indult. Karaszi Csaba feladata, hogy az európai kontinensen vezesse sikerre az üres vendéglői székek és asztalok megtöltését.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.