Tavalyi üzleti évét 23 milliárdos nyereséggel zárta a Raiffeisen Bank – mondta pénteken újságíróknak Zolnai György, a pénzintézet vezérigazgatója. Az osztrák pénzintézet magyar üzletága minden fontosabb hitelezési részpiacon javított eredményein, de jelentős tényező volt az eredményben a javuló gazdasági helyzet miatt felszabaduló kockázati tartalék is. Emellett a bank tavaly megvette az Aegon teljesítő hitelportfólióját, miközben saját nem teljesítő hitelállománya immár hat százalék alatt van.
Zolnai elmondása szerint a bank idén a hazai gazdaságban 3-4 százalékos bővülést vár az össztermékben. A teljes bankszektort tekintve 9 százalékkal nőhet a lakossági és 12 százalékkal a vállalati hitelezés. A pénzintézetnél is túlsúlyba kerültek a lakossági jelzálog-hitelezésben az évekre rögzített feltételekkel felvehető fogyasztóbarát lakáshitelek, tavaly már az új kihelyezések 90, az idei első három hónapban pedig 99 százalékban ilyen szerződéseket kötöttek az ügyfelek.
Mint azt Zolnai kérdésünkre elmondta, nem kizárható, hogy akvizíciókat is végrehajt a bank, mivel a tavalyi Aegon-ügylethez hasonlóan csoportszintű stratégia, hogy vásárlásokkal és üzleti teljesítmény javításával egyaránt növekedjen a bank. Ezzel együtt arra, hogy a Budapest Bankra ajánlatot tennének-e, nem kívánt válaszolni, mivel erről a pénzintézet anyabankjában születhet bármilyen döntés.
Kérdésünkre Zolnai azt is elmondta, hogy a számos digitális újítás egyben várhatóan szektorszinten hozzájárulhat a banküzemeltetés költségeinek növekedéséhez, mivel bár ezek szolgálják a jobb ügyfélélményt és több folyamat is hatékonyabbá válik, de sokba kerül a fejlesztés és az üzemeltetés. Emellett a bank is érzi a munkaerőhelyzet változásait, így növekednek a bérköltségei is a magyar piacon.
Az eredmények bemutatása során Zolnai kiemelte: szerintük az úgynevezett fintech, vagyis innovatív pénzpiaci szolgáltatók nem jelentek a korábbi félelmekkel szemben igazi versenyt a bankoknak. Sokkal jellemzőbb, hogy az egyes újításokat a bankok együttműködésben beemelik saját kínálatukba, ezzel is igyekezve javítani az ügyfélélményt.