Gabonából és húsból exportálunk a legtöbbet

A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek exportértéke 2,2 százalékkal csökkent, importértéke pedig 4,1 százalékkal nőtt, az egyenleg 12,8 százalékkal esett 2018-ban.

Nagy Kristóf
2019. 04. 19. 8:30
MN_SABLON
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek exportértéke 2,2 százalékkal csökkent, importértéke pedig 4,1 százalékkal nőtt, az egyenleg 12,8 százalékkal esett 2018-ban – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara összegzéséből. A visszaesés ellenére jelentős, több mint 8 százalékos a mezőgazdaság részesedése az exportból, az import évek óta jellemzően 6 százalék körül mozog a teljes nemzetgazdaságon belül. A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek kivitelének értéke 8685 millió eurót, behozatalának értéke 5816 millió eurót tett ki, az agrár-külkereskedelem aktívuma 2869 millió euró volt tavaly.

A magyarországi export erősen, az import valamivel kevésbé koncentrált. Az agrárexport értékének közel 80 százalékát, az import értékének 66 százalékát tíz-tíz árucsoport adta. Az öt legnagyobb értékű árucsoport – a gabonafélék, a húsfélék, az állati takarmányok, az ital, szesz, ecet, valamint az egyéb ehető készítmények – részesedése a teljes agrárexportból 50 százalék volt.

Az agrár-külkereskedelmi forgalom jelentős része, 85,8 százaléka az uniós országokkal történt 2018-ban. A régi tagállamok részesedése 51, az új tagországoké 34,7 százalék volt a teljes agrár-külkereskedelmi forgalomból. Az unió tagországaiba irányuló agrárkivitel értéke alig változott 2017-hez képest.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.