Nem csökken az internetes kereskedelmi láz: a bődületes fogyasztásban a webáruházak piaca az elmúlt időszakban 20-30 százalékkal nőtt, az e-kereskedelem térnyerése folyamatos és bővülő. Rengetegen kihasználnák ezt: egyre többen szeretnének webáruázat nyitni, az üzlethelyiséggel, számos költséggel nem járó virtuális piacon azonban egyáltalán nem könnyű megjelenni.
Nem mindegy, hogyan indul el a vállalkozó, tevékenységét például be kell jelentenie a helyi önkormányzatnál, de bizonyos termékek forgalmazása esetén további engedélyek lehetnek szükségesek.
Emellett szigorúak a tájékoztatási szabályok, a reklámozás keretei, az ismertség szempontjából pedig az sem elhanyagolható, milyen honlapcímet választ a kezdő webkereskedő, vagy az üzleti stratégiáját hogyan alakítja ki.
Sok esetben jól jöhet a szakirányú segítség: a Budapesti Békéltető Testület segíteni kíván a kereskedőknek is, hiszen nélkülük nincs, nem létezhet hatékony fogyasztóvédelem – hívták fel lapunk figyelmét a kamara mellett működő szakértők. Ezért időről időre hasznos információkat adnak, ezúttal egy olyan, vállalkozásoknak szóló tájékoztatót készítettek el, amelyben megtalálható minden olyan értékes információ, amire oda kell figyelni, ha valaki webáruházat szeretne nyitni és üzemeltetni.

Fotó: Bach Máté
A fogyasztóvédők tapasztalatai szerint azzal sincs minden vállalkozó tisztában, hogy milyen termékeket lehet webáruházban árulni, de sokan a környezetvédelmi kötelezettségekkel, a termékek reklámozására vonatkozó legalapvetőbb előírásokkal is hadilábon állnak.
Az sem elhanyagolható a siker szempontjából, hogy milyen technikai feltételek mentén alakítja ki a kereskedő az online áruházat és annak menüpontjait. Az adatvédelem ugyancsak fontos kérdés, csakúgy, mint a megfelelő fogyasztói tájékoztatás is – sorolta a testület kedvcsinálóként a vállalkozóknak szánt hasznos tájékoztatóhoz, amely elérhető a testület honlapján.
Ebben összefoglalva megállapítják: ma már szinte minden vállalkozásnak szükséges rendelkeznie webes felülettel és online vásárlási rendszerrel. Azonban ha a kezdő startupos vagy régóta létező vállalkozásként a rutinos kisboltos online folytatná pályafutását, érdemes körültekintően eljárnia.