Szinte akárki nyithat webáruházat

Nem csökken az internetes kereskedelmi láz: a bődületes fogyasztásban a webáruházak piaca az elmúlt időszakban 20-30 százalékkal nőtt, az e-ke­reskedelem térnyerése folyamatos és bővülő.

2019. 05. 17. 13:34
Ha elkészül a csomag, postázzák a megrendelőnek Fotó: Bach Máté
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem csökken az internetes kereskedelmi láz: a bődületes fogyasztásban a webáruházak piaca az elmúlt időszakban 20-30 százalékkal nőtt, az e-ke­reskedelem térnyerése folyamatos és bővülő. Rengetegen kihasználnák ezt: egyre többen szeretnének web­áruázat nyitni, az üzlethelyiséggel, számos költséggel nem járó virtuális pia­con azonban egyáltalán nem könnyű megjelenni.

Nem mindegy, hogyan indul el a vállalkozó, tevékenységét például be kell jelentenie a helyi önkormányzatnál, de bizonyos termékek forgalmazása esetén további engedélyek lehetnek szükségesek.

Emellett szigorúak a tájékoztatási szabályok, a reklámozás keretei, az ismertség szempontjából pedig az sem elhanyagolható, milyen honlapcímet választ a kezdő webkereskedő, vagy az üzleti stratégiáját hogyan alakítja ki.

Sok esetben jól jöhet a szakirányú segítség: a Budapesti Békéltető Testület segíteni kíván a kereskedőknek is, hiszen nélkülük nincs, nem létezhet hatékony fogyasztóvédelem – hívták fel lapunk figyelmét a kamara mellett működő szakértők. Ezért időről időre hasznos információ­kat adnak, ezúttal egy olyan, vállalkozásoknak szóló tájékoztatót készítettek el, amelyben megtalálható minden olyan értékes információ, amire oda kell figyelni, ha valaki webáruházat szeretne nyitni és üzemeltetni.

Ha elkészül a csomag, postázzák a megrendelőnek
Fotó: Bach Máté

A fogyasztóvédők tapasztalatai szerint azzal sincs minden vállalkozó tisztában, hogy milyen termékeket lehet webáruházban árulni, de sokan a környezetvédelmi kötelezettségekkel, a termékek reklámozására vonatkozó legalapvetőbb előírásokkal is hadilábon állnak.

Az sem elhanyagolható a siker szempontjából, hogy milyen technikai feltételek mentén alakítja ki a kereskedő az online áruházat és annak menüpontjait. Az adatvédelem ugyancsak fontos kérdés, csakúgy, mint a megfelelő fogyasztói tájékoztatás is – sorolta a testület kedvcsinálóként a vállalkozóknak szánt hasznos tájékoztatóhoz, amely elérhető a testület honlapján.

Ebben összefoglalva megállapítják: ma már szinte minden vállalkozásnak szükséges rendelkeznie webes felülettel és online vásárlási rendszerrel. Azonban ha a kezdő startupos vagy régóta létező vállalkozásként a rutinos kisboltos online folytatná pályafutását, érdemes körültekintően eljárnia.

A web­áruház létrehozása mehet önerőből, de sok olyan vállalkozás is van a piacon, amely kifejezetten erre specializálódott. A webáruház létrehozása ugyanakkor csak a kezdő lépés, annak ismertté tétele nagyobb feladat, amelyben különböző technikai és marketingeszközök segíthetnek – írja a békéltető testület.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.