– Ez az adóhivatali határozatok és közlemények esetében sincs másként. Éppen ezért közérthetőségi programot indítottunk, ennek nyomán már most születnek olyan tájékoztató levelek, információs kiadványok, amelyek könnyebben értelmezhetők. Dolgozunk a határozatok átalakításán is, ami ennek a munkának az egyik legnehezebb része. A jogi fogalmakat ugyanis nem lehet mellőzni, ahogy a jogszabályok felsorolását sem. De ez nem zárja ki, hogy a címzett az első öt sorból világosan megértse, mi a teendője. Ebbe a munkába saját kommunikációs szakembereink mellett nyelvészeket is bevontunk. Egyszerűbben és érthetően kell megszólítanunk az adózókat, hogy megértsék, a változások mit jelentenek számukra, mire kell figyelniük, mit kell pótolniuk, hol hibáztak. Ezt szem előtt tartva a tájékoztatás speciális formáit is kialakítottuk, s már el is kezdtük ezeket alkalmazni: például külön, személyre szólóan hívjuk fel egyesek figyelmét a közelgő fizetési határidőre vagy arra, hogy be kell adniuk egy nyilatkozatot, bevallást, illetve valamilyen hibát ki kell javítaniuk. A közérthető közlés, a célirányos, egyedi tájékoztatás szintén alkalmas arra, hogy csökkentsük az adminisztrációs feladatokat, miként arra is, hogy ösztönözzük az adófizetést.