Becsapják a vevőt
A november–decemberi, akciókkal teli időszakban a költekezés előtt célszerű meggyőződni arról, hogy a kereskedő által kínált kuponok, utalványok, leértékelések valóban érdemi kedvezményt tartalmaznak-e, és arról is, hogy az üzlet vagy webáruház teljes árukészletére vagy csak meghatározott termékekre érvényes az árengedmény – sorolta a főbb szempontokat a szakminisztérium. Felhívták a figyelmet: a black friday kapcsán és az adventi időszakban megszaporodnak azok a honlapok, amelyek többnyire egyszerű felépítésűek, nagyon kedvezőnek tűnő ajánlatokkal kecsegtetnek, ám teljesítés helyett jellemzően becsapják a vásárlót. Gyanúra okot adó jel lehet, ha a weboldalon feltűnően nagy árengedménnyel csábítanak, miközben nem található a portálon konkrét információ az eladóról, és a közvetlen kapcsolattartás lehetősége sincs feltüntetve. Gyakori, hogy csak egy űrlapon lehet kommunikálni az eladóval, és nincs fizikai címe, e-mailes elérhetősége, telefonszáma a vállalkozásnak. Ha a fogyasztó külföldi áruházból rendelt, probléma esetén fordulhat az ITM-en belül működő Európai Fogyasztói Központhoz, amely a határon átnyúló ügyekben jár el eredményesen.