Mostanra csitulnia kellett a gumiszerelő műhelyek forgalmának, a lelkiismeretes autósok nagy többsége már felszereltette az évszaknak megfelelő abroncsokat. Akadnak, akik kivárták a jó idő végét, és csak az éjszakai fagyok, a gyakori esőzés, a ködös idő beálltával kérnek időpontot a szerelőnél, mások amiatt húzták idáig a cserét, mert éppen aktuális az új garnitúra vásárlása, és megvárták a szezonális akciózást.
Az ősz beköszöntével számos felmérést, független tesztet, praktikus szempontot tesznek közzé az autós szaklapok, a hatóságok, a kereskedők és a szakértők a gumiabroncsok időszerű cseréjérúl, ezeket érdemes vásárlás előtt áttanulmányozni. Ám gyakran hiábavaló az objektív megközelítés, mert sokan egyáltalán nem ez alapján, hanem ismerősök vagy a szomszéd véleményére hallgatva választanak, nem beszélve az árérzékenységgel felmért anyagi korlátokról, amelyek ugyancsak befolyásolják a fogyasztót a minőségi dilemmában.
A Vezess.hu szakportál szerint az évről évre egyre népszerűbb négy évszakos, vagyis tavaszi-őszi cserét nem igénylő autógumik gyors iramban hódítanak, mivel a globális éghajlatváltozás következtében ritkábban havazik, így a városban közlekedők kevésbé érzik szükségét a téli szett beszerzésének. A trend az, hogy egyre többeknek távolivá válik az évente kétszer kötelező műhelylátogatás a csere miatt.
Az a meghatározó, milyen terepen jár az autós. A tesztelések alapján a négy évszakos gumi váratlan időjárásváltozás esetén is biztonságos, nem úgy, mint egy korán, váratlanul jött hóesésben a még fent lévő nyári változat. Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy télen, útviszonytól függően, azonos sebesség mellett akár nyolcszorosára is nőhet a fékút a nyári abroncsok használatával. Az Auto Bild magazin idei tesztje azt mutatja, hogy egy jó minőségű négy évszakos abroncs esetenként a hóban is jobban teljesíthet a téli guminál. Aki viszont hegyvidéken lakik vagy sokat vezet az autópályán, havas, latyakos utakon, jobb, ha továbbra is a hagyományos téli változattal jár.