Repültek a bírságok: az NKFH fellépésének köszönhetően leszállópályán a jogsértések

Következetes hatósági fellépéssel sikerült érvényt szerezni az utasok jogainak az idei évben. A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) eljárásai nyomán tizenötmillió forintnál is több kártalanítást ítéltek meg a légi közlekedésben érintetteknek. A jogsértő légitársaságok nem repülhetnek tovább a radar alatt: jelentős, közel százmillió forintos bírsággal sújtották őket az év első nyolc hónapjában.

2025. 11. 25. 8:42
Budapest, Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Fotó: Benke Gabor Forrás: Shutterstock
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kiemelt állami feladat a fogyasztók védelme a kiszolgáltatott helyzetekben. A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság, valamint a kormányhivatalok az elmúlt időszakban fokozottan ellenőrizték a légitársaságok működését. Nem lehet kérdés, a profitorientált cégeknek is be kell tartaniuk a jogszabályi kötelezettségeiket. De ehhez ellenőrizni kell. A hatóságok munkája eredményesnek bizonyult: a kiszabott kártalanítások összege elérte a 38 750 eurót, vagyis mintegy 15 500 000 forintot. A hatóságoknak hála napról napra egyre egyszerűbb és kényelmesebb repülni.

Az NKFH proaktívan megvédi a repülni kívánó polgárokat! A kép illusztráció./Fotó: Illyés Tibor / MTI Fotószerkesztõség
Az NKFH proaktívan megvédi a repülni kívánó polgárokat! A kép illusztráció (Fotó: Illyés Tibor / MTI Fotószerkesztőség)

Kényelmesebb és biztonságosabb lesz repülni

A nyár végéig több mint 330 panasz érkezett a hatóságokhoz, leginkább váratlan járattörlések, jelentős késések és a hiányos tájékoztatás miatt. A hivatal úgy döntött, hogy elég volt a várakozásból, elfogyott a magyarok kárára fenntartott türelmi idő és proaktív vizsgálatokat is indított. Próbavásárlásokkal szűrték a tisztességtelen gyakorlatokat, ellenőrizték a telefonos ügyfélszolgálatokat és a honlapok tájékoztatóit. A tapasztalatok komoly hiányosságokra világítottak rá: egyes társaságoknál nem biztosították a szóbeli panasztétel lehetőségét, máshol pedig a díjtájékoztatás bizonyult hibásnak.


A feltárt jogsértéseknek természetesen komoly következményei lettek. A hatóság összesen 91 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a szabálytalankodó cégekre. Ez az összeg világos üzenetet hordoz: nem tolerálható a magyar utasok megkárosítása. A határozott fellépésnek van visszatartó ereje, a tavalyi évhez képest ugyanis érezhetően kevesebb járattörlés és késés keserítette meg az utazók életét. Az ellenőrzések a jövőben is folytatódnak az utazó emberek érdekében és ha szükséges, további bírságokat is kiszabnak majd. 

Borítókép: Illusztráció (Forrás: shutterstock)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.