Zavartalan volt az előzetes Black Friday

Lezajlott a hivatalosan november 29-ére meghirdetett Black Friday akciós kampány „főpróbája” több hazai internetes kereskedőnél az elmúlt napokban.

2019. 11. 24. 18:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lezajlott a hivatalosan november 29-ére meghirdetett Black Friday akciós kampány „főpróbája” több hazai internetes kereskedőnél az elmúlt napokban, amelynek kapcsán eddig nem érkezett panasz a fogyasztóvédelmi hatósághoz – tájékoztatta a hét végén a Magyar Nemzetet a területet felügyelő Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a friss tapasztalatokról.

Az évvégi kiskereskedelmi főszezonban a fogyasztóvédelmet felügyelő tárca szakemberei a családok biztonságos ünnepi készülődése érdekében fokozzák az ellenőrzéseket a hagyományos üzletek, adventi vásárok mellett az online áruházakban is. Cseresnyés Péter, az ITM kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára a Magyar Nemzetnek elmondta: akadtak érdekes jelenségek egyes internetes áruházakban az előzetes fekete pénteki akciózások során, amely feltűnt a minisztérium IT-laboratóriumában, ahol az e-kereskedelmet egész évben ellenőrzik a szakértők, ilyenkor pedig célzott vizsgálatokat is tartanak.

Ezzel együtt a hatósági figyelemnek köszönhetően jogkövetőbb magatartást folytatnak itthon a webáruházak, mára megbízhatóbbá vált az internetes vásárlás, azonban a fogyasztói tudatosság továbbra is elengedhetetlen. A Black Friday kapcsán a minisztériumban azt tanácsolják a fogyasztóknak: az akciós költekezés előtt célszerű meggyőződni arról, hogy a kereskedő által kínált leértékelések valóban érdemi kedvezményt tartalmaznak-e. Egyebek mellett azt is tanácsos kideríteni, hogy az internetes boltot külföldről működtetik-e, mivel a határon túli rendeléseknél arra is akadt már példa, hogy nem, vagy csak reklamáció, hosszabb utánajárás után jutott hozzá a magyar vevő a kívánt termékhez. Jó tudni, hogy a határon átnyúló vitás ügyekben az ITM-en belül működő Európai Fogyasztói Központ jár el, míg a belföldi vásárlásokkal kapcsolatos panaszoknál a kormányhivatalok mellett a területi kamarák mellett működő békéltető testületek kínálják a békés vitarendezés lehetőségét, ahol a jogászok nyújtotta segítséget a lakosság ingyenesen kérheti.

Hogy ne érje csalódás az ajándékvásárlót, az ITM a tudatosság jegyében internetes „kisokost” készített, amely a Fogyasztovedelem.kormany.hu oldalon nyolc pontban foglalja össze a virtuális vásárlással kapcsolatos legfőbb tudnivalókat. Emellett például a dekorációs fényfüzérek kiválasztásával kapcsolatban is hasznos tanácsokkal szolgálnak a kormány honlapján hétfőn megjelenő gyakorlati útmutatóban, amely alapján a szakemberek olvasóinkat is tájékoztatják a hétfőn megjelenő lapszámunk Fogyasztóvédelem oldalán – számos hasznos információ mellett.

A túlfogyasztás ellen

Érdekes véletlen, hogy az idei hivatalos Black Friday-t – amely hagyományosan az ünnepi bevásárlási szezon nyitánya – világszerte az ugyancsak november 29-ére meghirdetett Ne Vásárolj Semmit! Napon rendezik meg, aminek a fogyasztói böjt hirdetése a fő motivációja. A kampány pénteken mintegy hatvan országban, köztük Magyarországon is, több százezer jelentkező részvételével a túlfogyasztás elleni fellépés jegyében a mértéktelen vásárlások káros következményeire hívja fel a figyelmet. Ekkor egyetlen napig a pénzköltés helyett a csatlakozó fogyasztók nem vásárolnak semmit, csupán tájékozódnak a kereskedelemben kapható termékekről.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.