Beindul a nagyüzem a pécsi gyárban

A kétüléses Fusion repülőgépcsalád fejlesztése és gyártása mellett a négyüléses orosz Il–103 típusú repülőgép gyártásának előkészítése is megkezdődik.

Magyar Nemzet
2019. 12. 09. 12:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A pécsi repülőgépgyár a jövő év elejétől teljes kapacitással üzemel, és már megrendelték az első száz darabot a létesítményben készülő típusok egyikéből – közölte a Pécs-Pogányban korábban összeszerelő üzemet és kompozitgyárat építő, magyar tulajdonú Magnus Aircraft Zrt.

A kétüléses Fusion repülőgépcsalád fejlesztése és gyártása mellett a négyüléses orosz Il–103 típusú repülőgép gyártásának előkészítése is megkezdődik. Az orosz repülőgép fő felhasználási területe a pilótaképzés, de a négyüléses repülőgép nagy keresletre számíthat a szabadidős és az üzleti célú felhasználás terén is. Ezt az is bizonyítja, hogy harmincmillió dollár értékben rendeltek a géptípusból, így száz jármű gyártása indul meg hamarosan a baranyai gyárban. Az Il–103 szerkezete jelenleg fémből készül, jövő évtől viszont megkezdődik a teljes repülőgép modernizációja, ami magába foglalja a kompozitszerkezetre történő áttervezést is. A fejlesztéshez és a gyártáshoz szükséges alkatrészeket Pécsen és környékén gyártják majd. Az első két repülőgépet már 2020 novemberében átadhatják a vevőnek.

A Magnus augusztusban jelentette be, hogy leányvállalata kizárólagos jogot szerzett az orosz fejlesztésű négyüléses kisrepülőgép gyártására és értékesítésére. Az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC) és a Magnus leányvállalata, az Aviation Engineering Zrt. között létrejött megállapodás lehetőséget jelent a cégnek, hiszen azzal a Pécsett gyártott kompozitelemek és a Fusion termékcsalád oroszországi exportja is elérhetővé válik az IL–103-as gyártása és értékesítése mellett.

A Magnus Aircraft nyáron jelentette be, hogy megrendelték az első példányt a magyar fejlesztésű, kompozittestű repülőgépeiből. A cég korábbi ismertetése szerint a világon először fejlesztett ki kompozitanyagokból készülő kétüléses repülőgépet, amely műrepülésre alkalmas. Emellett kifejlesztett egy olyan gépet, amely nem kerozinnal, hanem benzinnel működik, és szintén kompozitanyagból készült. A vállalat ősszel úgy nyilatkozott, több mint száz munkatársra lesz szüksége a cégnek idén év végétől, 2020 második felében pedig már akár 150 embernek is munkát adhat a Magnus Pécsen.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.