El kellett dönteni, hogy konyhabútort veszünk, vagy új eszközbe fektetünk

Az eredetileg bölcsészvégzettségű Bernáth Ágotának néhai férjétől kellett átvennie a gépipari céget, s akkor sem adta el, amikor fizetésképtelenné vált, és már otthon is kikapcsolták a gázt. Közgazdászvégzettséget szerzett, és hatvan országba exportáló világmárkát épített.

Forrás: mandiner.hu2020. 01. 13. 10:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„A néhai férjem akkora szenvedéllyel végezte a kutatás-fejlesztést, hogy a sütőnket is feláldozta a cél érdekében. Egyszer hétvégén beletett valami poliuretánt, mert annyira türelmetlenül ki akarta próbálni egy új ötletét, hogy nem akarta megvárni a hétfőt a kísérlettel” – emlékszik vissza Bernáth Ágota, a Bervina Kft. tulajdonos-ügyvezetője.

NEM ENGEDTE EL A KÖZÖS CÉGET

Férjének napok óta fájt a háta, amikor kiderült, hogy nem isiászban, hanem csontrákban szenved. Hitték, hogy legyőzik a betegséget, és mindent elkövettek ennek érdekében. Miközben angol-történelem szakos bölcsészdiplomával Ágota belecsöppent a gépipari cég teljes körű vezetésébe, gondoskodott az egyéves gyermekükről és férje ápolásáról is. A bizonytalan küzdelem férje negyvenkét éves koráig húzódott. A férfi világsikert alapozott meg. Jó okkal tette tönkre a sütőt, mert kísérletei sikerültek, és olyan szabadalmakat hozott létre, amelyekre a Bervina ma is világszinten bárhol eladható termékeket épít.

A cég túlélését is a bizalom alapozta meg: óriási tartozással, három gyerek nevelésével és egy új szakterület megismerésével kellett megküzdenie, de mivel a beszállítók is éppúgy hittek a különleges termékeket gyártó vállalkozásban, mint a férje, nem indítottak felszámolási eljárást, hanem kivártak. A tartozásokkal terhelt céget Bernáth Ágota akkor sem volt hajlandó eladni, amikor már a lakásban is kikapcsolták a gázt. Végül megérte.

A Bervina ma világmárka

„Huszonöt fős vállalkozás vagyunk, de a mechanikus hajtástechnikában a világon bárhol ismernek minket.” Az egyik legrégebbi magyar családi cég 1982-ben, gmk-ként indult. „Van három termékünk, mindegyik olyan, hogy bárhol a világon el lehet adni. Niche-vállalkozás vagyunk, a nagy multik közé beékelődve speciális, kis volumenű, igényes, jó minőségű termékeket gyártunk – meséli. – A termékeink kilencvenhét százalékát exportáljuk a világ hatvan országába, a magyar piacon nem nagyon működünk. Azt mondják rólunk külföldön, hogy good people, jó emberek, mert nyitottak vagyunk kulturálisan.”

Rengeteg cég szűnt meg a rendszerváltoztatás zivataraiban, de ők biztos stratégiát követnek, amelyet az ügyvezető apósa és férje alakított ki. A minőség melletti elkötelezettségtől és az erős marketingtől sem hajlandók eltérni.

A teljes cikket a Mandiner című újságban olvashatják.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.