Szerencsétlen év a Boeingnek 2019: legnépszerűbb típusa, a 737-es két halálos baleset miatt nem repülhetett, emellett az átadásokat, idén januártól pedig a gyártást is felfüggesztették. Megrendelés pedig nagyon kevés futott be a gyártóhoz, hiszen a hatóságok még nem adták ki újra a gép légialkalmassági engedélyét. A Boeing statisztikái szerint november végéig mindössze 243 repülőgépet értékesített, míg egy évvel korábban 763 darab gyártására szerződtek. Az átadott gépek száma a tavalyi 689 után az idén 306-ra csökkent. A személyszállító repülőgépek piaca jóformán kétszereplős, így a Boeing vesszőfutásának nagy nyertese az európai versenytárs, az Airbus. Christian Scherer, az Airbus kereskedelmi vezetője a helyzettel kapcsolatban egy párizsi konferencián december közepén szükségesnek látta leszögezni, hogy az Airbus egyáltalán nem örül, és szerinte az iparágra nézve romboló hatású az, hogy a Boeing ilyen nagy bajban van a 737-es repülési tilalma miatt.
A helyzet komolyságát mutatja, hogy az év végén lemondott Dennis Muilenburg, a Boeing vezérigazgatója. A cég azzal indokolta távozását, hogy helyre kell állítani a hatóságok, az ügyfelek és a részvényesek cég iránti bizalmát. A Boeing imázsa a 737 MAX típusú repülőgépek összesen 346 halálos áldozatot követelő két végzetes katasztrófája óta folyamatosan rosszabb lett. A balesetekben szerepe volt a típus rosszul megtervezett átesésvédelmi rendszerének is.

December elején a Boeing bejelentette, hogy idén felfüggeszti a 737 MAX típusú gépeinek gyártását. Az illetékes szövetségi repülésfelügyelet arra figyelmeztette a céget, hogy egyelőre irreális lenne azzal számolni, hogy a 737 MAX a közeljövőben forgalomba állítható. Korábban ez a típus volt a Boeing legjövedelmezőbb terméke, és elemzők szerint a gyártás felfüggesztése nem csupán a gyárat, hanem az egész amerikai gazdaságot érzékenyen érinti majd. A vállalat becslése szerint a válság mintegy tízmilliárd dollárba kerül, szakértők azonban legalább a duplájára teszik a veszteséget.