– Nagyon nem mindegy, hogy egy kormányzat mekkora közterheket határoz meg, azokat kikre veti ki, s az összegeket miként próbálja beszedni. Az elmúlt húsz év tökéletes például szolgált ez ügyben. A Fidesz–KDNP-kormány egyik legfontosabb célkitűzése 2010 óta, hogy a lehető legalacsonyabb szintre szorítsa az adókat. Ennek nyomán ma a magyar társasági adó a legkisebb az Európai Unióban, a személyi jövedelemadó a harmadik legcsekélyebb, a kisvállalkozásoknak szóló hazai szabályok szintén rendkívül kedvezők, miközben egyre csökkennek a foglalkoztatás vállalati adóterhei. Mindezt úgy, hogy óriási, évente több száz milliárdos adókedvezmények segítik a családok boldogulását. Az adócsökkentések szélesítik a gazdasági szereplők termelési, profitszerzési lehetőségeit, egyúttal jó alapot adnak a munkahelyteremtéshez és a fizetések emelkedéséhez. A kormány arról is gondoskodott, hogy a csökkenő adók minél nagyobb arányban befolyjanak, amit olyan modern, külföldi szakértők szerint is hatékony ellenőrzési rendszerek garantálnak, mint például az online pénztárgépek vagy az online számlázás. E tényezők mindegyike emelheti az állami bevételeket. A 2010 előtti időszak ugyanakkor mindennek tökéletes ellenpéldája volt. Akkor az államnak úgy sem volt elég bevétele, hogy Gyurcsányék folyamatosan emelték az adókat, eladtak szinte minden értékes állami vagyont, és két kézzel kapkodtak a kölcsönök után. A feketézés hatalmas méreteket öltött, a gazdaság növekedéséről pedig elég annyi, hogy kormányzásuk végén az államcsőd is reális lehetőség volt.