Több mint tucatnyi városban kezdik meg a közeljövőben az intermodális csomópontok fejlesztését az országban, melynek lényege, hogy a jelenleg egymást elkerülő, közpénzből fenntartott közúti és vasúti közösségi közlekedési szolgáltatás fizikailag összekapcsolódik. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a vasútállomás mellé közvetlenül odatelepítik a buszpályaudvart, hogy az átszálláshoz ne kelljen utazni.
A pályaudvarokat és környezetüket felújítják, és P+R, B+R parkolókat is építenek. Fontos elem a közös utastájékoztató rendszer, amely tartalmazza az átszálláshoz szükséges információkat, valamint a közös jegypénztár. Ez a fejlesztés teszi lehetővé végső soron, hogy a MÁV és Volán menetrendjét összehangolják.
Az intermodális csomópontok megvalósítása területén legelőrébb Kaposvár tart, ahol az év végére befejeződhet az új közlekedési csomópont kivitelezése.
A megyeszékhelyek közül elsőként Somogyban kezdődött meg a közlekedési központ építése, amely a Modern városok program finanszírozásában valósul meg 17,7 milliárd forintból. A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában megvalósuló projekt alapkövét 2018 májusában tették le. Az átalakítás érinti a vasútállomás épületét, a buszpályaudvart, emellett közúti és kerékpáros-, gyalogos-felüljárót is építenek.
Az év elején megkezdődhetnek a szombathelyi közösségi közlekedés új központjának tervezési munkálatai, miután a NIF beruházásában épülő projekt pályázatán győztest hirdettek. Az uniós közbeszerzési értesítő szerint a projekt költsége nettó 358 millió forint. A vasi megyeszékhelyen az új közlekedési központnak egy minimum 660 négyzetméteres felvételi épületet alakítanak ki.
A székesfehérvári vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és a P+R parkolók kialakításának projektje jelenleg előkészítési fázisban van. Az engedélyezési és a kiviteli tervek elkészítésére, engedélyezési eljárások lefolytatására, valamint az egyéb szükséges tervezési feladatok ellátására vonatkozó szerződést 2018. márciusban kötötte meg a NIF Zrt.