Fel fogja értékelni a déli agglomerációt a körvasút

A Budapest déli agglomerációjából a fővárosba tömegközlekedéssel ingázóknak jó hír, hogy a körvasút megvalósulásával jelentősen csökkenhet a menetidő.

2020. 03. 06. 14:12
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Új megállókat, sűrűbben közlekedő vonatokat és az agglomerációból ingázók mellett a fővárosban közlekedők kényelmét is szolgáló fejlesztést ígér a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) napokban bemutatott elképzelése, a déli körvasút. A Kelenföldet Ferencvárossal összekötő fejlesztés több rég megfogalmazott igényt szolgálna. Részben javítaná a Budapest központjától délre fekvő kerületek és agglomerációs települések közötti összeköttetést, átterelhetné az autós és a teherforgalom egy részét a kötött pályás rendszerre, és összekötné a kelet–nyugati irányú vasúti kapcsolatokat a fejpályaudvarok megkerülésével. A déli körvasút emellett szorosan összekapcsolódik a koncepció súlypontjának számító, Déli Városkapu néven bemutatott állami projekttel.

A Budapest déli agglomerációjából a fővárosba tömegközlekedéssel ingázóknak jó hír, hogy a körvasút megvalósulásával jelentősen csökkenhet a menetidő. A BFK adatai szerint pél­dául Kelenföldről a Liszt Ferenc repülőtérre vagy Érdről Kőbánya-Kispestre 15-20 perccel rövidebb idő alatt lehet majd eljutni, mint most. Az OTP Ingatlanpont elemzése szerint a javuló tömegközlekedési lehetőségek, a várhatóan mérséklődő autósforgalom és a tisztább környezet élénkülő keresletet, és így növekvő árakat eredményezhet az érintett agglomerációs települések ingatlanpiacán.

– A fejlesztés eredményeként a Biatorbágy-Népliget útvonalon 5-10, Kelenföld és Pécel között 15-20 percet nyernek a tömegközlekedést választók, és ez az időnyereség a változásokra érzékenyen reagáló ingatlanpiacon is minden bizonnyal le fog csapódni. A kiszámítható, gyors közlekedés feltételeinek biztosítása egyértelműen élénkíti a keresletet az agglomerációban, az ármozgásokat ugyanakkor ma még nehéz volna számszerűsíteni, hiszen ezek számos egyéb tényezőtől is függnek – mondta Valkó Dávid, az ingatlanközvetítő hálózat vezető elemzője. Az elmúlt évben az érintett Biatorbágyon például 495 ezer, Pécelen 342 ezer forint volt az eladott ingatlanok átlagos négyzetméterára. – Ez idén, de különösen a körvasút megépülése után tovább nőhet. Hasonló folyamatok indulhatnak el a többi érintett agglomerációs településen is – mutatott rá az elemző.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.