Bár hazánk és a régió ma még befelé menetel abba a sötét alagútba, amelybe a koronavírus-járvány kényszeríti az érintett országokat, de a kínai Vuhan felszabadulása azt üzeni mindenkinek, hogy a karantén után is van élet. Mi több, a cégek és a kormányok már most úgy irányítják a védekezést, hogy minél kisebb veszteséggel foghassanak neki a gazdaság újraélesztéséhez. Az élénkítésre nyilvánvalóan szükség lesz, és alig akad olyan területe a gazdaságnak, amely ne követelné magának az állami segítséget. Idetartoznak a járműipari cégek is, az autógyártók, beszállítóikkal és szolgáltatóhálózatukkal, amelyek között magyar kis- és középvállalkozások is vannak szép számmal. Az állami közlekedési nagyvállalatok ugyancsak segítségre szorulnak majd, és látható, hogy a nagy légitársasági csoportok is támogatást kérnek a kormányoktól.
Készülhetnek a cégek, már elérhetők a csökkentett kamatú beruházási hitelek
November elsejétől a Széchenyi-kártya-program beruházási típusú hiteltermékei esetén az ügyfelek által fizetendő éves kamat 3,5 százalékra csökkent.