Azt szeretnénk, hogy ne a nagy teljesítményű dízelmotorral is felszerelt járművek legyenek olyanok, amelyek zöld rendszámmal közlekednek – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter korábban, amikor közzétették a Jedlik Ányos-terv 2.0 változatát. Ez a terv tartalmazza a zöld rendszám használatának az új szabályait. Korábbi változata alapján alkották meg a most érvényes végrehajtási rendeletet. Eszerint a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló miniszteri rendeletben meghatározott környezetkímélő gépkocsikra világoszöld alapszínű, különleges rendszámtáblát adnak ki. Zöld rendszámra jogosult az összes tisztán elektromosan hajtott gépkocsi, a külső energiaforrásból feltölthető, tisztán elektromosan legalább 25 kilométer megtételére képes plug-in hibrid és a hatótávnövelő belső égésű motorral felszerelt, de akkumulátorról elektromosan legalább 50 kilométer megtételére képes elektromos autó. A zöld rendszám vonzerejét jó néhány, államilag garantált kedvezmény biztosítja. Ilyen például az ingyenes parkolás a fővárosban és egyes nagyvárosokban, településeken. Új autó vásárlásakor állami támogatás jár, amelynek mértéke a beszerzés időpontjában érvényes bruttó eladási ár 21 százaléka, 1,5 millió forintos összegig maximálva. Nincs regisztrációs adó, átírási illeték, gépjárműadó és cégautóadó.
Magyar Péterék uniós biztosjelöltje azonosul a gazdákat tönkretevő agrárstratégiával
A Tisza Párt elnöke el sem ment a néppárti agrárbiztosjelölt bizottsági meghallgatására, hiszen korábban már bejelentette, hogy támogatja azt a tervet, amelynek részeként megszüntetnék a mezőgazdasági termelők földalapú támogatását.