Nagyjátékfilmek, reklámok is készültek már mobiltelefonnal, de vajon itthon hogyan használjuk ki a digitális eszközeink nyújtotta lehetőségeket? Erre a kérdésre keresi a választ Karl Bardosh (Bárdos Károly) magyar származású filmrendező, egyetemi tanár, aki tavaly első ízben rendezte meg a Magyar Telefonfilmes Fesztivált. A verseny befutójaként jutott ki Cannes-ba Százados Ábel, őt a francia filmfesztivál zsűrije a legfiatalabb filmkészítőnek járó különdíjban részesítette.
Idén a Telekom főtámogatóként csatlakozik a fesztiválhoz, amely korosztálytól függetlenül lehetőséget és inspirációt ad arra, hogy az okostelefon-tulajdonosok megmutassák, mennyi mindenre képesek az eszközükkel. Az immár MagentaFilm fesztiválnak elnevezett telefonfilmes rendezvény kiemelt témája: Életünk a négy fal között – a koronavírus-helyzet egyéni szemszögből.
A Telekom mobiltelefonos filmkészítésről szóló, ismeretterjesztő élő műsorra is készül az esemény Facebook-oldalán Karl Bardoshsal, Deák Kristóf Oscar-díjas rendezővel és Regős Ábel rendezővel. A szakmai zsűri – amelynek elnöke Karl Bardosh, társelnöke Kovács András Péter, a Telekom marketingkommunikációs vezetője – által kiválasztott tíz legjobb filmet bemutatják majd a New York-i Egyetem telefonfilmes seregszemléjén, valamint nevezik a cannes-i filmfesztiválhoz kapcsolódó Marche du Film fesztiválra.
A legtehetségesebb alkotók egyikével egy legfeljebb bruttó egymillió forint értékű szerződést köt a Telekom: a kiválasztott pályamű bekerülhet a vállalat reklámjába. A MagentaKraft nevű platformon keresztül pedig bruttó 350, 180 és 60 ezer forintos különdíjjal is jutalmazza a Telekom azokat a pályázókat, akik filmjükben a digitalizáció adta megoldásokat keresik, illetve bemutatják, mit jelent a digitális összefogás ereje a jelenlegi kényszerű izoláció közepette.
A legfeljebb három perc hosszúságú, mobillal, bármilyen műfajban készített filmeket május 15-ig kell feltölteni WeTransferre vagy Google Drive-ra, a linket pedig elküldeni a palya[email protected] címre.