Egyesült Államok-szerte újraindulhat az autóipar működése

A kérdés csak az, hogy az emberek elkezdenek-e autókat és tehergépkocsikat vásárolni.

Mártonffy Attila
2020. 05. 13. 9:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyesült Államok-szerte azt tervezik a koronavírus-járvány miatt leállásra kényszerült gépjárműipari cégek és beszállítóik, hogy a napokban újraindítják a termelést, összhangban az országos enyhítésekkel. Michigan állam, a középnyugat ipari központja jár elöl jó példával: már megjelentek a munkások az összeszerelő szalagok mellett, s a szakmunkások és az állandó alkalmazottak is visszatértek a gyárakba. A tényleges termelés a jövő héten kezdődik, bár a gyártók a nyitással a fertőzések második hullámának elindulását kockáztatják. A gyári munkásokat arcmaszkokkal látják el, rendszeresen mérik majd a testhőmérsékletüket, és egészségügyi kérdőívet kell kitölteniük. – Elindítjuk a kemencénket, hátha jön megrendelés. A kérdés csak az, hogy az emberek elkezdenek-e autókat és tehergépkocsikat vásárolni – mondta a Reuters hírügynökségnek az egyik alkatrészgyártó cég vezetője.

A Gretchen Whitmer michigani kormányzó által a múlt héten jóváhagyott nyitás a beszállítóknak is fontos a detroiti gyártóközpont vonzáskörzetében. A város három nagy autógyártója – a Ford, a General Motors és a Fiat Chrysler – ugyancsak a múlt héten jelentette be, hogy május 18-tól újraindítja az észak-amerikai üzemeket. A céldátumot a befolyásos autóipari szakszervezet, a United Auto Workers is hallgatólagosan jóváhagyta, annak ellenére, hogy előtte túl korainak és kockázatosnak tartotta a nyitást. A Ford Kínából vett át biztonsági protokollokat, ahol már február végén megkezdődött a gyártás. A távol-keleti országban a szerelőszalagok mellett biztonsági öltözetben dolgoznak, elkülönítették az egy csoportban lévőket és rendszeresen fertőtlenítenek. Ahogy más országban, az USA-ban is sok forog kockán, a gépjárműipar a bruttó hazai termék hat százalékát képviseli, több mint 835 ezer embert foglalkoztat.

Persze nem minden nyitás ment simán. Miközben Kalifornia állam kormányzója engedélyezte az újranyitást, Alameda megye kormányzója felülírta a rendeletet, s további egyheti zárlatot írt elő. Mivel itt működik a Tesla elektromosautó-gyár, Elon Musk alapító és cégvezető először perrel és elköltözéssel fenyegette a megyét, hétfőn pedig kinyitott, közölve, hogy vállalja a letartóztatást.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.