Ismét elstartol majd az emeletes vonat

Az első vonat március 15-én forgalomba is állt a Budapest–Cegléd–Szolnok vasútvonalon.

2020. 06. 10. 5:45
null
Dunakeszi, 2019. július 16. A MÁV-Start megrendelésére készült, 002-es pályaszámú nagy kapacitású, emeletes KISS-motorvonat végszerelését végzik a Dunakeszi Járműjavító Kft. egyik gyártócsarnokában 2019. július 16-án. MTI/Máthé Zoltán Fotó: Máthé Zoltán
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Új tulajdonosa van a Dunakeszi Járműjavító Kft.-nek, amely részt vesz az egyiptomi vasúttársaság megrendelésére készülő vagonok előállításában. A korábbi tulajdonos 2017-ben szerződött a Stadler vasúti járműgyártóval a KISS emeletes motorvonatok végszerelésére és hatósági vizsgáztatására. Ismert, a MÁV-Start 40 darab emeletes járművet rendelt a Stadlertől, a svájci gyártó a szerelvényeket a Belaruszban lévő gyárában készíti, azonban a végszerelésre a magyar állam és a MÁV közös tulajdonában álló járműjavítóval kötött szerződést. Az első vonat március 15-én forgalomba is állt a Budapest–Cegléd–Szolnok vasútvonalon, azonban a közben elrendelt határzár miatt a vonatok teszt­üzemét felfüggesztették.

– Miként alakul ezek után a Stadler és a járműjavító együttműködése? – kérdeztük a svájci cég magyar leányvállatát. – Amint lehetséges, leülünk a Dunakeszi Járműjavító új menedzsmentjével, hogy megismerjük egymás álláspontját a közös projekttel kapcsolatban. Ezt követően olyan döntést igyekszünk hozni, ami mind a cégcsoport, mind pedig a vasúttársaság érdekeit maximálisan szem előtt tartja – mondta el lapunk kérdésére Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

Ahogy beszámoltunk róla, a minap lezárult a Dunakeszi Járműjavító értékesítése, miután a TMH Hungary ­Invest Zrt. megvásárolta a cég kilencven százalékát a magyar államtól és a MÁV Zrt.-től. Az új tulajdonos, a TMH Hungary Invest Zrt. – amelyet a Transmasholding csoporthoz tartozó TMH International AG, valamint a Magyar Vagon Zrt. hozott létre – Dunakeszire hozza az egymil­liárd euró, mintegy 350 milliárd forint értékű, 1300 vasúti személykocsiról szóló megrendelés nagyobbik részét: az Egyiptomi Nemzeti Vasúttársaságnak gyártanak majd 680 vasúti személykocsit a magyar üzemben.

A TMH Hungary Kft. már megkezdte a magyar beszállítók kiválasztását, emellett olyan külföldi cégeket is bevonnak a projektbe, amelyek Magyarországra telepítik gyártókapacitásukat, és innen szállítanak a projekthez részegységeket, berendezéseket, további magyar munkahelyeket teremtve. Az egyiptomi kocsigyártási program öt éven át ad majd munkát a Dunakeszi Járműjavítónak.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.