Miközben a megyeszékhelyeken – Kaposvárott, Egerben vagy Nyíregyházán – régóta zajlik az intermodális csomópontok (IMCS) építése, illetve előkészítése, addig a kisebb városok most kerülnek sorra. Az intermodális csomópontok kiépítése nemcsak a közlekedési kapcsolatok komfortosabbá tétele szempontjából fontos, de a elengedhetetlen feltétele a vasúti és autóbuszos szolgáltatók menetrendjei összehangolásának, a párhuzamosságok megszüntetésének. Ellentmond ugyanis a közpénz hatékony felhasználásának, ha két nagyváros között államilag finanszírozott vasúti és ugyancsak támogatott autóbusz-szolgáltatás verseng egymással. A kormány célja, hogy a városok közötti közlekedésben a környezetkímélőbb vasúté legyen az elsőség, ehhez kell alakítani azokat a buszos közlekedési módokat, amelyek a gerinchálózatra hordják majd a forgalmat. Jelenleg sok településen a vasúti megálló a központtól távol van, míg a buszmegálló a főutcán, főtéren. Az átjárhatóságot biztosító menetrend akkor valósítható meg, ha az átszállás a vonatok és buszok között közvetlen és gyors.
Tévúton az európai uniós energiapolitika
Brüsszel végleg leállítana minden orosz olaj-, gáz- és nukleárisfűtőelem-beszerzést.