Miközben a megyeszékhelyeken – Kaposvárott, Egerben vagy Nyíregyházán – régóta zajlik az intermodális csomópontok (IMCS) építése, illetve előkészítése, addig a kisebb városok most kerülnek sorra. Az intermodális csomópontok kiépítése nemcsak a közlekedési kapcsolatok komfortosabbá tétele szempontjából fontos, de a elengedhetetlen feltétele a vasúti és autóbuszos szolgáltatók menetrendjei összehangolásának, a párhuzamosságok megszüntetésének. Ellentmond ugyanis a közpénz hatékony felhasználásának, ha két nagyváros között államilag finanszírozott vasúti és ugyancsak támogatott autóbusz-szolgáltatás verseng egymással. A kormány célja, hogy a városok közötti közlekedésben a környezetkímélőbb vasúté legyen az elsőség, ehhez kell alakítani azokat a buszos közlekedési módokat, amelyek a gerinchálózatra hordják majd a forgalmat. Jelenleg sok településen a vasúti megálló a központtól távol van, míg a buszmegálló a főutcán, főtéren. Az átjárhatóságot biztosító menetrend akkor valósítható meg, ha az átszállás a vonatok és buszok között közvetlen és gyors.
A napokban jelent meg az európai közbeszerzési értesítőben a felhívás Bicske vasútállomás intermodális átszálló kapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása, a pályaudvar és a közösségi közlekedés fejlesztése, kapcsolódó létesítményeik tervezése és kivitelezése címmel. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) megrendelésére az új csomópont előreláthatóan mintegy 15,5 milliárd forintos beruházásban jön létre, ennek során rekonstruálják a korábbi vasútállomás század eleji épületét, az épület elé autóbuszfordulót és taxiállomást építenek, P+R parkolókat létesítenek, továbbá fejlesztik a környező közutakat.
Ugyancsak a napokban jelent meg, hogy Kőszeg közösségi közlekedésének fejlesztése keretében elkezdődhet a helyi intermodális csomópont tervezése a Közlekedés Fővárosi Tervező Iroda Kft. és az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt. kivitelezésében. A beruházás részeként meghosszabbítják a közös vasúti-autóbusz peront, amely lehetővé teszi további négy autóbuszállás kialakítását. Ennek köszönhetően a peronon összesen hat helyközi felszállóhely- és két helyi midibuszállás kap helyet. A közös peron területére egy fedett várakozási lehetőséget vagy peronvárótermet is létrehoznak. A projektben a GYSEV Zrt. az állomásépület egy részét felújítja, valamint ötven új parkolót hoznak létre az állomás közelében.