Hosszú távon minden második ember fogyasztási szokásait átalakítja az egészségügyi vészhelyzet világszerte – derül ki az EY több mint 14 ezer fős nemzetközi kutatásából. A krízist követően a vevők egy meghatározó része visszatérne a megszokott életviteléhez, azonban ők se bíznak abban, hogy ez maradéktalanul megvalósulhat. Az átformálódó igények miatt a cégeknek újra kell gondolniuk szolgáltatásaikat – szögezi le az EY kutatása.
A vásárlók egyre nagyobb aránya – 40 százalékuk – ugyanakkor abban bízik abban, hogy végső soron visszatérhet megszokott fogyasztási szokásaihoz, azonban köztük is megoszlanak a vélemények arról, hogy ez milyen mértékben képzelhető el. Az EY Future Consumer Index tanulmánya ezeknek a vevőknek öt markáns csoportját határozta meg aszerint, hogy milyen tényezők befolyásolják döntéseiket.
Az első csoport az akciófüggők, ők teszik ki a megkérdezettek közel harmadát. Számukra a termék ára lesz a legfontosabb, ők állandóan figyelik a kedvezményeket. Az elsősorban idősebbekből és egyedülállókból álló csoport tagjai nem foglalkoznak a márkákkal, elég, ha a termék biztosítja alapigényeiket, emiatt várhatóan kevesebbet költenek a jövőben, mint korábban.

Fotó: Teknős Miklós
Egészségtudatosnak a válaszadók mintegy negyede definiálta magát. Nekik a saját és családjuk egészsége az elsődleges, így azokat a márkákat választják, amelyek biztonságosságáról meg vannak győződve. Minimalizálják a felesleges kockázatokat, így lehetőleg online szerzik be a szükséges termékeket. Ez a csoport gondolja leginkább azt, hogy életmódja hosszú távon is megváltozik.
A válaszadók 17 százaléka számára a Föld sorsa a legfontosabb, őket környezetvédőknek aposztrofálja a kutatás. Tisztában vannak azzal, hogy tevékenységük milyen hatással van a körülöttük lévő világra. A kor- és társadalmi osztály szempontjából is vegyes képet mutatótó szegmens tagjai olyan vállalatokat keresnek, amelyek osztják ezeket az értékeket. Hajlandók többet fizetni a kiváló minőségű, etikus forrásból származó, fenntartható termékekért.