Új útvonalon érhető majd el Győr és az M1-es autópálya

A településeken csökkenhet az elvándorlás, ha megépül a Győrbe és a sztrádára tartó új nyomvonal.

Magyar Nemzet
2020. 08. 08. 15:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Novemberben indul az M83-as út fejlesztése mintegy 132 milliárd forint állami forrásból. A beruházás révén Pápáról új nyomvonalon lesz elérhető Győr és az M1-es autópálya – ismertették a térség országgyűlési képviselői a Győr-Moson-Sopron megyei Téten szombaton.

A cél a településeket elkerülő gyorsforgalmi összeköttetés megépítése, az elvándorlás mérséklése

A távirati iroda beszámolója szerint Gyopáros Alpár (Fidesz), a modern települések fejlesztéséért felelős kormánybiztos azt emelte ki, hogy a 36 kilométeren, új nyomvonalon 2023-ban elkészülő úttal a térség kistelepülései könnyebben megközelíthetők lesznek, ezáltal csökken az elvándorlás.

– Az új út is azt a célt szolgálja, hogy a kistelepüléseken élők életminősége növekedjen, hasonlóan a Magyar falu programhoz – mondta, hozzátéve, hogy a kormány célja is az, hogy megállítsa a hazai kistelepülésekre évtizedek óta jellemző demográfiai csökkentést. Ezért hirdette meg Orbán Viktor miniszterelnök 2018-ban a Magyar falu programot.

Mostanra több kistelepülés is megújult a Magyar falu programnak köszönhetően
Fotó: MTI/Komka Péter

A 83-as út mentén fekvő településeken a korábbi években a népességszám stagnált, vagy csökkent, ugyanakkor már látszódnak a Magyar falu program eddigi intézkedéseinek az eredményei. A kormánybiztos részletezte, hogy az összes, út mentén lévő településen, ahol a családok jogosultak a falusi csokra, nőtt a népességszám az elmúlt másfél évben. Példaként említette Tétet, ahol a csokhatásra 141-gyel nőtt a lakosok száma – ez közel négyszázalékos növekedést jelent.

A gyorsforgalmi úttal csökken a településeken az áthaladó teherforgalom, a közlekedés biztonságosabbá válik – hangoztatta Kovács Zoltán Veszprém megyei fideszes országgyűlési képviselő. Felidézte, hogy a munka másfél évtizede kezdődött, amely azt célozta, hogy elkészüljön az út, ami regionális gyűjtőúttá válhat. A fejlesztés stratégiailag is fontos, hiszen így a pápai repülőtérnek közvetlen összeköttetése lesz Győrrel és az autópályával.

Kara Ákos, a térség fideszes országgyűlési képviselője felidézte, hogy a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Zrt. 2016-ban kezdte el a tervezést, 2017 decemberében megszerezték az építési engedélyeket, 2019 májusában kezdődtek a régészeti munkálatok, amelyeket befejeztek, majd elkészültek a kiviteli tervek.

Azt is jelezte, hogy a megengedett maximális sebesség az úton óránként 110 kilométer lesz.

Az említett út két szakaszban épül meg, Pápa és Tét-dél csomópont, valamint a Tét-dél csomópont és Győr között. A kivitelezés mindkét szakaszon egyszerre kezdődik – mondta Kara Ákos.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.