Kilőtt az internetes kereskedelem

A kényelem és az árérzékenység ösztönözte az embereket arra, hogy inkább online vásároljanak.

Magyar Nemzet
2020. 12. 15. 5:50
Az EU-n kívüli – például kínai vagy amerikai – webshopok üzemeltetőinek egyelőre nem kötelező az erős ügyfél-hitelesítés biztosítása Szombathely fotó: Vas Népe / Unger Tamás UT Online vásárlás illusztráció. Fotó: Ungár Tamás Forrás: Vas Népe
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A boltok rövidített nyitvatartási ideje, illetve a vásárlók azon igénye, hogy elkerüljék a tömeget, az év végén pluszlökést adhat az egyébként is jól teljesítő csomagküldő és internetes kereskedelemnek.

A szegmens idei összforgalma várhatóan meghaladja az 1050 milliárd forintot, ami 45 százalékos éves szintű növekedés

– áll az Olcsóbbat.hu árösszehasonlító portál előrejelzésében.

Advent első két hetében a tavalyi hasonló időszakhoz képest több mint 25 százalékos forgalomnövekedést regisztrált a portál. Miközben továbbra is főleg a szórakoztató elektronikai és számítástechnikai, valamint a háztartási gépek állnak az internetes vásárlók érdeklődésének középpontjában, tavaly karácsonyhoz képest többszörösére nőtt a netes keresések volumene a sportfelszerelések és a könyvek körében, és jelentős mértékű a játékok iránti érdeklődés erősödése is.

Bárhol is vagyunk, válogathatunk, csak netkapcsolat és eszköz kell hozzá
Fotó: Bach Máté

– Noha a koronavírus második hullámában nem zártak be a hagyományos kereskedelmi üzletek, szeptember óta ismét kiemelkedő mértékű az e-kereskedelmi forgalom aktivitása – magyarázza Dévavári Dezső, az Olcsóbbat.hu vezetője.

Szeptemberben és októberben a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint ismét jóval nyolc százalék fölé került a csomagküldő és internetes szegmens részesedése a teljes kiskereskedelemben,

az év végére várható további felfutás hatására ez az arány éves szinten is elérheti a 8,5 százalékot, ami óriási térnyerés a tavalyi hat százalékhoz képest.

Sokan azok közül, akik a tavaszi lezárások idején kényszerből kezdtek el a neten vásárolni, mára hozzászoktak. Ennek nemcsak a biztonság az oka, hanem az is, hogy könnyebben találják meg az árleszállításokat – a bizonytalanság és a kieső jövedelmek árérzékenyebbé tették a vevőket. A tudatos keresés pedig az ár-összehasonlító oldalakat helyezte előtérbe, ezek váltak sok esetben a vásárlások kiindulópontjaivá.

– A vírus visszaszorulása esetén sem várható jelentősebb visszarendeződés: arra számítunk, hogy a csomagküldő és internetes kereskedelem részesedése a kiskereskedelemből a következő két-három évben tartósan tíz százalék fölé kerül – vetítette előre az Olcsóbbat.hu szakértője.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.