Az új évben sem lazítanak a versenyhatóság szakemberei: a napokban két ügyben is bírságot szabtak ki olyan vállalkozásokra, amelyek tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak, amivel a magyar vásárlókat félrevezették.
Az egyik esetben fiktív leárazással és valótlan, vásárlásra sürgető üzenetekkel hirdette honlapján a MyProtein márkájú étrend-kiegészítő termék és különféle ruházati cikkek kedvezményes megvásárlását a Nagy-Britanniában bejegyzett TheHut.com.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) százmillió forintra büntette a társaságot, mivel
nem tudták igazolni, hogy korábban valaha is alkalmazták a hazánkban akciósként feltüntetett termékek eredeti, azaz magasabb összegű árait.

Nem az ár az egyedüli
Gyakran bedőlnek a fogyasztók, pedig érdemes gyanakodni, ha „Kiárusítás”, „Utolsó lehetőség”, „Gyorsan fogynak a készletek” szlogennel próbálják rávenni a költekezésre – tanácsolják a fogyasztóvédők. Ebben az esetben is bebizonyosodott: csupán azt a látszatot keltették, hogy a „kedvezményes” árak csak korlátozott ideig érvényesek.

Tisztességtelen tevékenységével azt is „kiérdemelte” a vállalkozás, hogy a versenyhivatal eltiltsa a jogsértő magatartás folytatásától, ezt a cégnek igazolnia kell.
Betiltott termék a reklámban
Valamennyi termékkörre kiterjednek a versenyszabályok, akárcsak a hatósági figyelem.
Eljárás alá vonták nemrég a BrightWhite márkájú fogfehérítő forgalmazóit is, mivel megállapították, hogy a hirdetésük megtévesztheti a fogyasztókat.
A terméket a Nemzeti Népegészségügyi Központ forgalomból kitiltottként tartja nyilván, tehát a gyanú szerint a hirdetések hamisan keltik a jogszerű forgalmazhatóság látszatát
– állapították meg a GVH-nál, ahogy egyebek között azt is kifogásolták, hogy nem minden esetben jelölték a termék ajánlói és a vállalkozások közötti gazdasági érdekeltséget.

A hatóság figyelmeztet: vélhetően a termék összetételéről szóló állítások sem megalapozottak, miképp a használatától várható eredmény, az egészségre gyakorolt hatás, illetve a piacelsőség sem. A versenyjogi szakértők valószínűsítik azt is, hogy a termék honlapján kizárólag a pozitív visszajelzéseket jelenítik meg. Jelezték, hogy ebben az ügyben még nem született eredmény, mivel az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal hosszabbítható meg.