Nem szenved hiányt totemállatokból a leendő magyar-brit szupersportautó márka.

Már most népszerű az Otthon start
A főváros és az agglomeráció egyes települései számítanak a legnépszerűbb célpontoknak.
Nem szenved hiányt totemállatokból a leendő magyar-brit szupersportautó márka.
Egyik védjegye a legyőzhetetlen magyar csodaló, Kincsem, a másik a patinás brit Jaguar. Mindkét felmenő emlegetése jogos.
Az 1870-es években érkezett az Egyesült Királyságba Kincsem, a magyar versenyló, amely megszakítás nélkül 54 versenyt nyert meg, többek közt West Sussexben, amely a korabeli legrangosabb versenypályának számított. Ennek emlékére nevezte el a projektet Bak Tibor autó- és Forma–1-rajongó vállalkozó, a Bak Motors alapítója, és mint mondta, a brit szakértelem és a magyar temperamentum új kombinációját kívánja létrehozni. A jármű speciális anyagokból épülő egzotikus sportkocsi lesz: alváza szénszál erősítésű, és négy elektromotorral hajtja. A motort úgy tervezték, hogy fordulatszám-tartománya percenként 13 ezerig terjedjen, és „úgy szóljon, mint egy Forma–1-es autó”. A Kincsem alkotója egyelőre még nem kívánja nyilvánosságra hozni a kocsi összteljesítményét, de azt ígéri, igazi hypercar lesz.
A Kincsem célja, hogy magyar kötődésű szuper-luxus EV (electric vehicle) márkát hozzon létre. Mindezt úgy, hogy ennek részeként megalkot még egy Ian Callum, a Jaguar korábbi főtervezője által megálmodott SUV-t is, amelynek ára a Rolls-Royce Cullinan nagyságrendjét közelíti, vagyis 150 millió forinttól indul. Bak azt mondta az Autocar.co.com kérdésére, hogy új üzleti terve szerint a jármű 2025-ig piacra kerül.
A tervezett sportkocsi külső megjelenéséről jelenleg csupán egy sejtelmes kontúr vált ismertté, a részletek várhatóan a teljes méretű agyagmodell elkészültével derülnek ki. Ennek ideje várhatóan idén ősszel jön el,
a prototípus pedig először a jövő évi Goodwood Festival of Speed rendezvényén lesz látható, amelyet a tervek szerint az ideihez hasonlóan július elején rendeznek.
A járműből összesen csak 54 készül majd, ezzel emlékeztet a csodaló, Kincsem győzelmeinek számára. A gyártás kézi módszerekkel egy jelenleg még nem ismert brit gyárban zajlik majd. Az első sorozatgyártású modelleket 2025-ben vezethetik haza tulajdonosaik.
Az új hypercar hasonló méretű és elrendezésű lesz, mint a Jaguar C-X75, mondta Bak Tibor. Ez nem véletlen, hiszen a tervezője, Ian Callum a Jaguar kötelékein belül nem láthatta sorozatgyártmányként a modellt, de most módja lesz rá, hogy elektromos autóként újrafogalmazza korábbi elképzelését.
Bár a hypercar az Egyesült Királyságban készül, a SUV-okat – mind a luxus-modellt, mind az azt követő prémium verziót – Magyarországon gyártják majd, de a helyszínt még nem jelölték ki.
A főváros és az agglomeráció egyes települései számítanak a legnépszerűbb célpontoknak.
Ott sincs kolbászból a kerítés.
Az uniós költségvetés tervezetében szereplő javaslatot a vállalatok és a politikusok is gyűlölik.
Magyarország továbbra is a kínai beruházások első számú európai célpontja kíván maradni.
A főváros és az agglomeráció egyes települései számítanak a legnépszerűbb célpontoknak.
Ott sincs kolbászból a kerítés.
Az uniós költségvetés tervezetében szereplő javaslatot a vállalatok és a politikusok is gyűlölik.
Magyarország továbbra is a kínai beruházások első számú európai célpontja kíván maradni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.