Nemcsak a közműszolgáltatások terén, hanem az áruszállításban is elindult az állami visszavásárlás folyamata, igaz, nem minden esetben született megállapodás. A Gyurcsány-kormány működése idején, 2008 januárjában zárult a magyar privatizáció történetének egyik legvitatottabb magánosítási folyamata, a MÁV Cargo Zrt. eladása. A vevő, az osztrák állami vasútvállalat (ÖBB) több másik pályázó ellen licitálva 102,5 milliárd forintot fizetett a MÁV árufuvarozó leányvállalatáért – idézte fel még 2018 elején a Magyar Idők. A MÁV a korabeli piaci viszonyok között magas árat kapott a cégért, azonban a magyar állami vasúttársaságnak, illetve a gazdaságnak máig hiányzik a jelentős üzleti eredményt hozó fuvarozócég, amelynek utódja, a Rail Cargo Hungaria a hazai vasúti áruszállítási piac legnagyobb szereplője. A magyar kormány 2010 után több alkalommal kezdeményezett tárgyalásokat a Rail Cargo Hungaria (RCH) tulajdonrészének megvásárlásáról, ezek egy része a nyilvánosság kizárásával zajlott. Tavaly februárban már közel volt a megállapodás – közölte lapunkkal Kovács Imre, az RCH elnöke, azonban mégsem született üzlet.