Jól jött a Molnak az autózás fellendülése

Emelte célszámait a Mol, miután a várakozásokon felüli második negyedéves eredményeket publikált. A számokban szerepe volt az újranyitásnak és a finomítói árrések emelkedésének is.

2021. 08. 06. 16:04
Hernádi Zsolt
Hernádi Zsolt Fotó: Koszticsák Szilárd Forrás: MTI/Koszticsák Szilárd
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Mol-csoport ma nyilvánosságra hozta 2021 első féléves és második negyedéves pénzügyi eredményeit. E szerint az első hat hónapban 1,559 milliárd dollár (463,1 milliárd forint) újrabeszerzési árakkal becsült tiszta kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredményt (EBITDA) ért el, míg a második negyedévben 153 százalékkal emelkedett éves alapon, és ezzel történetének legmagasabb, 893 millió dolláros (262,9 millárd forint) egyenleggel zárt. 

Mindez az erős olajáraknak és a rekordszintű petrolkémiai árréseknek tulajdonítható, de szerepe volt a járványügyi korlátozások enyhítésének is, amely pozitívan befolyásolta az értékesítési mennyiségeket.

– A Mol-csoport történetének legjobb negyedéves eredményét értük el. Válságálló, integrált üzleti modellünk sikeresen navigált a járvány kihívásai között, és ki tudtuk használni az elmúlt hónapokban tapasztalt erős ciklust a nyersanyagok piacán – mondta Hernádi Zsolt. A társaság elnök-vezérigazgatója hozzátette, hogy a cég hárommilliárd dollár körülire emeli az éves EBITDA-iránymutatását. – Ami pedig a jövőt illeti, nagyon elégedett vagyok a kulcsfontosságú beruházásainkkal is, hiszen a tervek szerint haladunk a stratégiánk megvalósításával a 2030 felé és azon túlra vezető úton – szögezte le.

 

Fotó: Bach Máté

 

A downstream (finomítás és elosztás) szegmens EBITDA-ja 305 százalékkal, 447 millió dollárra (131,9 millárd forint) nőtt éves alapon a második negyedévben, amelyet a nagyon erős petrolkémiai teljesítmény lendített fel, miközben a finomítói árrések fokozatosan visszatértek a 2020. második negyedévi mélységekből. Az első félévben az üzletág 73 százalékkal jobban produkált, mint egy évvel korábban. Ami a folyamatban lévő beruházásokat illeti, a félév végére a poliol projekt, a tiszaújvárosi vegyipari üzem beruházása meghaladta a 84 százalékos készültséget.

Az upstream (kitermelés) EBITDA 336 millió dollárra (98,9 milláird forint) ugrott a második negyedévben, ami pontosan háromszor magasabb, mint egy évvel korábban. A féléves eredmény 645 millió dollárt (191,4 milliárd forint) ért el, ami 117 százalékos nöekedés éves alapon, ez a magasabb gáz- és olajárak hatása. Már csak azért is, mert a kitermelés enyhén, öt százalékkal csökkent az első negyedévhez képest, 111,2 millió hordó egyenértékre. Ennek oka az Egyesült Királyságban zajló karbantartás, az Egyesült Királyságra és a kelet-közép-európai régióra jellemző természetes termeléscsökkenés, valamint az azeri ACG gázmező kisebb hozzájárulása.

A fogyasztói szolgáltatások minden idők legjobb második negyedéves EBITDA-ját érte el 2021 második negyedévében, 48 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest és ezzel 164 millió dolláron (48,1 milliárd forint) zárt. A szegmens 230 millió dollárt (68,2 milliárd forint) termelt az első félévben, ami ötven százalékkal magasabb, mint egy évvel ezelőtt.

A járványügyi korlátozások enyhítése a Mol fő országaiban pozitív hatással volt az értékesített mennyiségekre és a nem üzemanyagtermékek árrésére is, ami 34 százalékkal nőtt a második negyedévben.

Felidézték: a Mol leányvállalatával, az INA-val nemrégiben döntöttek arról, hogy felvásárolják az OMV Sloveniját, amely százhúsz töltőállomást üzemeltet, valamint nagykereskedelmi tevékenységet is folytat az országban.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.