Az idén egyre gyorsuló ütemben szigorodott a technológiai cégekre vonatkozó kínai szabályozás, és bár ez főleg az ázsiai ország tulajdonában lévő cégeket érintette, lényegében mindenki érezte a hatásokat a piacon. Kétségtelen, hogy a kínai vezetés jelezte, az elektromos autók gyártását és a hozzájuk való önvezető szoftverek fejlesztését kiemelten fontos területnek tekintik. Továbbá a Tesla fő tulajdonosa, Elon Musk is kiemelte nyilatkozatában, hogy ebben az ágazatban Kínában komoly forrásokat fordítanak a legújabb digitális fejlesztések alkalmazására, ezért
a Tesla továbbra is egyik fő gyártóbázisának tekinti az országot, sőt további beruházásokat is tervez ott.
A Teslát magát is érték kritikák Kínában és a szabályozás szigorítása is kiterjedt rá, de Elon Musk úgy vélekedett, egyáltalán nem baj, hogy megszigorították az adatok kezelését és védelmét, ez a Teslának is érdeke. Alkalmazkodva a szabályokhoz, a cég egy adatkezelő központot hozott létre Kínában, és megoldotta, hogy semmilyen ottani adat ne kerüljön külföldi szerverekre. Kétségtelen, hogy a Teslának az autó- és akkumulátorgyártás felfuttatása során olyan komoly gondokkal kellett megbirkóznia, amelyekhez képest nem jelent nehézséget az említett szabályozási változásokhoz való alkalmazkodás.
A Tesla 2019-ben döntött egy hatalmas kínai autógyár megépítése mellett. Azóta a gyár már ontja a négykerekűeket: csak idén augusztus folyamán több mint 44 ezer személyautó készült ott, amelyből több mint 31 ezer exportra ment, a többit Kínában adták el. Ha figyelembe vesszük, hogy idén az egymilliós gyártási szám a Tesla célja, látható, hogy a havi 40 ezer darab igen komoly hányada a teljes termelésnek, vagyis Kína szerepe döntő a gyártásban. Ez a kínai gazdaságnak is sokat hozhat, ezért vélhetően nem akarják indokolatlanul túlszabályozni a céget vagy túl sok kellemetlenséget okozni neki. Ugyanakkor akár példaként is állíthatják más cégek elé, hogy így lehet rugalmasan alkalmazkodni az előírások betartásához.
A hétvége során egy újabb probléma jelentkezett Kínában: az energiahordozók árának szakadatlan emelkedése miatt néhány napig korlátozták az ipari áramfogyasztást, és ez több nagy üzemet, köztük az Apple és a Tesla beszállítóit is érintette, fokozva az amúgy is kellemetlen nemzetközi alkatrészhiányt. Kétségtelen, hogy
a Tesla már több hasonló logisztikai nehézséget áthidalt, így vélhetően ez sem okoz most nagy gondot a cégnek.