időjárás 5°C Miklós 2022. december 6.
logo
Palkovics László szerint a beruházás gazdasági és környezetvédelmi célokat is követ

Kezdődhet a Budapest–Belgrád vasútvonal magyar szakaszának az átépítése

Jámbor Gyula
2021.10.15. 12:59 2021.10.15. 14:16
Kezdődhet a Budapest–Belgrád vasútvonal magyar szakaszának az átépítése

Ünnepélyes alapkőletétellel és az elhasználódott vasúti pálya egy részének elbontásával vette kezdetét ma délelőtt Kiskunhalas állomáson a Budapest–Belgrád vasúti korszerűsítés magyarországi szakaszát érintő kivitelezés előkészítő fázisa. Palkovics László, a Budapest–Belgrád projekt kormánybiztosa, innovációs és technológiai miniszter azt mondta, hogy a Budapest–Belgrád vasúti korszerűsítés és kapacitásbővítés 

egyszerre gyarapítja a nemzetgazdaságot, a hazai zöld közlekedéstechnológiát, bővíti a magyar–kínai és magyar–szerb kapcsolatokat is. 

A kötött pályás teherszállítás versenyképességének megerősítése hozzájárul a közlekedészöldítési erőfeszítések sikeréhez és a 2050-re kitűzött klímasemlegességi cél eléréséhez.

Kezdetét veszi az ország legnagyobb vasútfejlesztési projektje, a miniszter szerint fontos a zöld közlekedéstechnológia erősítése Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

A Soroksár és Kelebia országhatár közötti felújítás környezetében elkezdődött a szükséges szakanyagok, betonaljak, zúzottkő, sín szállítása, tárolása, elsőként Kisszálláson, majd ezt követi a munkaterületek előkészítése a meglévő, elhasznált állapotú vasúti pálya elbontásához – közölte lapunkkal a MÁV. A korszerűsítés több mint 150 kilométeres szakaszán – a kétvágányú pálya megépítésével – összesen 339 vágánykilométer hosszban valósul meg a vasútfejlesztés. A kivitelezés előkészítő szakasza az elkövetkező hónapokban nem érinti a vasúti utazási lehetőségeket, a vonatok továbbra is a meghirdetett menetrend szerint közlekednek – közölte a vasúttársaság.

Homolya Róbert, a MÁV–Volán-csoport elnök-vezérigazgatója azt emelte ki, hogy a Budapest és Belgrád közötti vonatok esetében 

a jelenlegi nyolc óráról 3,5 órára csökkenhet a menetidő, belföldön a távolsági vonatok egy órával rövidebb idő alatt tehetik majd meg a 160 kilométeres szakaszt a főváros és Kelebia között, 

illetve a budapesti elővárosi utasok is akár húszperces menetidő-csökkenéssel is számolhatnak Kunszentmiklós–Tassig. 

A Budapest–Kunszentmiklós–Tass–Kelebia vasútvonal jövőre lesz 140 éves, az utolsó felújítása az 1960-as években történt meg. Száz kilométeres sebességnek megfelelő paraméterek szerint épült, de ma már csak néhány kilométeren lehet ezzel a sebességgel közlekedni, mert a vonal mintegy kilencven százalékán óránként 80, 60, 40, 20 vagy 10 kilométeres sebességkorlátozások vannak érvényben, és a folyamatos terheléstől a korlátozások mértéke és mennyisége várhatóan nő a jövőben is. Az alépítmény, az ágyazat és a sínek elhasználódott állapota miatt gyakran az időjárási körülmények is megnehezítik a közlekedést. 

Borítókép: Kínai konténervonat érkezik Magyarországra Fotó: Kallus György/Világgazdaság

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.