Befutott a századik kínai konténervonat

Megérkezett Magyarországra az idei századik konténervonat Kínából. Záhony–Eperjeske határátkelőnél Mosóczi László államtitkár és Homolya Róbert, a MÁV elnöke jelenlétében ünnepélyes keretek között fogadták a szerelvényt a CELIZ-projekt központi helyszínén.

2021. 11. 17. 19:22
2021.10.28. Budapest BILK Cargo Logisztikai Központ Magyar Nemzet Éberling András Fotó: Éberling András
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kínai–magyar vasúti áruforgalom az idén kimagasló mértékben növekszik. Történetében korábban még nem volt példa arra, hogy 

egy éven belül száz intermodális szerelvény közlekedjen a kontinentális selyemúton.

A mennyiség majdnem tízezer TEU-nak (szabványos méretű konténernek) felel meg. Tavaly ezen az útvonalon mindösszesen 38 tehervonat érkezett. A századik vonat közlekedését a CELIZ konzorcium tagvállalatai, a MÁV-REC, a CECZ, a Záhony-Port koordinálása mellett a Rail Cargo Logistics–RUS szervezte, budapesti célállomására, a BILK-re pedig a Rail Cargo Hungaria továbbítja.

 Kínai konténervonat magyar logisztikai központban Fotó: Világgazdaság/Kallus György

A kapcsolatok intenzitásának növekedését jelzi, hogy a korábban a budapesti terminál és Hszian, valamint Ganzhou között létrejött rendszeres áruforgalmi összeköttetés mellett idén további kínai ipari körzetekkel alakult ki közvetlen vasúti árufuvarozási kapcsolat. 

A Hszincsiang tartománybeli Urumcsit is heti rendszerességű konténervonatok kötik össze Budapesttel, és a Szicsuan tartományban található Deyangból is érkeznek már szerelvények hazánkba.

A kontinentális és a tengeri útvonal szárazföldi szakaszán kezelt vonatok 2021 első három negyedévében a tavalyi azonos időszakhoz képest 15 ezerrel több, összesen 47 ezer konténert továbbítottak elsősorban különböző távol-keleti ipari körzetek és hazánk között. A fuvarszervezők fokozottabban vették igénybe a Magyarországra Záhonyon át belépő útvonalat: az első kilenc hónapban az így érkező konténerek száma a megelőző évhez képest megduplázódott.

Az idén újabb lendületet kapott az Ázsiából az Európai Unióba irányuló vasúti konténerforgalom. 

A túlterhelt lengyelországi Malaszewicze átrakó állomás mellett egyre több magyarországi rendeltetésű vonat érkezik közvetlenül Záhonyon át.

Ez a középútvonal gyorsabb és a környezetében több a szabad pályakapacitás, így feltételezhető, hogy belátható időn belül a záhonyi határátmenet lesz az egyik fő árutovábbítási csatorna.

A MÁV-REC Railway Engineering Corporation Kft., a Záhony-Port Zrt. és a kínai CECZ Közép-európai Kft. konzorciumában tavaly júniusban alakult meg a Záhony Logisztikai és Ipari Övezet, melynek célja, hogy a nyugat felé tartó gazdasági és kereskedelmi útvonalak fejlesztésébe bekapcsolódva készítse elő a záhonyi vasúti átrakókörzet és a kemecsei ipari zóna kivitelezését.

 

Borítókép: Konténervonat a BILK Cargo Logisztikai Központban (Fotó: Magyar Nemzet/Éberling András)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.