Robusztus negyedév a Pfizernél

Közzétette harmadik negyedéves eredményét a Pfizer, a számok óriási növekedést mutatnak egy év alatt. Az árbevételt nem meglepő módon a Covid elleni oltás dobta meg.

Fellegi Tamás Péter
2021. 11. 03. 20:35
null
Puurs, 2021. oktber 23. A 2021. oktberben kszlt, a Pfizer multinacionlis gygyszergyr ltal kzreadott kp az 5 s 11 v kztti gyermekek oltsra ksztett koronavrus elleni oltanyagrl a cg zemben, a belgiumi Puursben. A vakcina majdnem 91 szzalkos hatkonysgot mutatott, gy a tervek szerint a krlbell 28 milli gyermek beoltst azonnal megkezdik, amint az amerikai lelmiszer- s gygyszerfelgyelet (FDA) engedlyt ad a cskkentett adag Pfizer-BioNTech vakcina srgssgi felhasznlsra az 5 s 11 v kztti gyermekek krben. MTI/AP/Pfizer Fotó: -
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jókora, 24 milliárd dolláros árbevételt hozott a Pfizer a harmadik negyedévben, ami 134 százalékos növekedés, ugyanakkor ebből 13 milliárd az oltásnak köszönhető. A cég eredménye részvényenként 1,34 dollárra nőtt, ami 129 százalékos bővülés egy év alatt.

Miután a kiemelkedő eredményt nagyrészt az oltás hozta, a cég vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a vakcinából adódó árbevétel 75 százaléka már nem az Egyesült Államokból származott a harmadik negyedévben, ami érthető, hisz az oltási kampány java már korábban lezajlott az USA-ban. A cél most az, hogy jövő év végéig legalább kétmilliárd adag vakcinát szállítsanak kis- és közepes jövedelmű országoknak, ebből egymilliárdot idén, de ha lesz kereslet, akkor ez a szám magasabb is lehet.

Az év egészére vonatkozóan ugyanakkor csökkentette árbevételi várakozásait a cég, ami így 81–82 milliárd dollár között lesz, ebből 36 milliárdot hoz a vakcina, amelyből a tervek szerint idén összesen 2,3 milliárd darabot értékesítenek. Az eredmény várakozásaik szerint 4,15 dollár körül lesz részvényenként. 

A jelenlegi 45–46 dolláros részvényárfolyam így reálisnak mondható, mivel 10–11 körüli P/E (részvényárfolyam osztva az egy részvényre jutó nyereséggel) értéket jelent, ami a gyógyszeriparban szokásos szintnél minimálisan alacsonyabb, ugyanakkor a piac nem számol azzal, hogy a vakcina továbbra is ennyi árbevételt hozna. Ha fenn is maradna ugyanis egy darabig az emlékeztető oltások gyakorlata, ez kevesebbet jelent, mint a kezdeti két oltásból álló hatalmas mennyiség.

A Pfizer a vakcinától eltekintve átlagosan teljesít, ugyanakkor mindenképpen kedvező a hírnévnövekedés, amit az oltóanyag okoz. 

A márkanév világszerte tökéletesen ismert lett, ami nagy marketingelőny, így a következő években ez önmagában is növekedést hozhat a cégnek, ez pedig részben kompenzálhatja a vakcinából eredő árbevétel csökkenését. 

Az árfolyam ugyanakkor a járvány kezdete óta nem emelkedett különösen nagyot, még annyit sem, mint a nagy technológiai cégek többsége. Ennek oka, hogy a Pfizer eleve egy nagy, százötven éves múlttal és több ezer termékkel rendelkező gyógyszercég, így a vakcina hatása erre és a jövő évre ugyan jelenthet százszázalékos növekedést a korábbiakhoz képest, ugyanakkor a későbbiekben ez a szám bizonytalan, vélhetően mindenképpen alacsonyabb lesz.

A céggel az oltóanyag kifejlesztésében együttműködő BioNTech viszont egy kis cég volt, így a vakcina eredménye sokszorosára növelte az eredményt és a részvényárfolyamot is, és hasonló folyamat zajlott le a konkurens Moderna cégnél, amely egy még viszonylag fiatal, kis cég volt, így a vakcina hatalmasat lendített rajta. 

Borítókép: MTI/AP/Pfizer

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.