Több kontinensről, Ázsiából, Amerikából és Európából is jelentkeztek a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) meghívásos építészeti tervpályázatára. Japántól kezdve Spanyolországon, Litvánián, Svédországon, Hollandián és Franciaországon át egészen Nagy-Britanniáig jönnek a jelentkezők. Külön öröm, hogy 15 magyar iroda is rajthoz áll önállóan vagy külföldi építészirodákkal közösen. Miért ez a nagy érdeklődés?

Fürjes Balázs, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár válasza a kérdésre: mert Budapest izgalmas és vonzó világváros, mert a feladat kreatív szakmai kihívás, és mert a pályázat hiteles. Az elmúlt 15 évben Európa nagy történelmi vasútállomásainak megújítását megtervező irodák szinte mind elindulnak a pályázaton. A jelentkezők egy része olyan, jelenleg is futó nagy európai, brit és ausztrál metró- és vasútfejlesztési projektekben is érintett, mint a Grand Paris Express (a metróhálózat kiterjesztése a francia főváros tágabb környékére), a Crossrail Londonban és környékén vagy a sydney-i metró új állomásainak tervezése.
Referenciáik között ott az új bécsi, amszterdami, zürichi vagy éppen a rotterdami főpályaudvar. És London megújult, ikonikus vasútállomásai is: a King’s Cross, a St. Pancras vagy éppen a London Bridge.