A meglévő M6-os autópálya mellett Pécset kelet–nyugat irányban is be kell kötni az ország közlekedési vérkeringésébe. Erre lenne alkalmas, ha az M9-es autóút Kaposvárról Pécs felé folytatódna – tette közzé a Bama.hu. Éppen ezért lobbiztak a tárgyaláson – nyilatkozta Kővári János megyei fejlesztési biztos, miután egyeztetett az innovációs tárca államtitkárával, Mosóczi Lászlóval.
Az M9-essel kapcsolatban van egy másik, Baranya megye számára kevésbé előnyös elképzelés, miszerint Kaposvárról Dombóvár és Szekszárd felé hosszabbítanák meg. Mosóczi László az egyeztetésen arról is tájékoztatott, hogy
a jövő év első felére az M60-as autóút Pécs–Szigetvár-szakaszához meglesznek a tervek és az engedélyek.
A megyei önkormányzat elnöke azt is szorgalmazta, hogy Kaposvár és Szigetvár négysávos úttal legyen összekötve. Baranya megye zártságát jelentős mértékben csökkentené, ha Szigetvárt és Pécset a somogyi megyeszékhellyel négysávos út kötné össze, mert ez biztosítaná a gyorsforgalmi kapcsolatot a Balaton irányába is.
Mint arról lapunk is beszámolt, az M7-es és Kaposvár között jórészt elkészült a gyorsforgalmi kapcsolat, a 67-es út utolsó szakaszának kivitelezése jelenleg is zajlik. Az M9-es autópálya tervezett dél-dunántúli nyomvonaláról azonban jelenleg nincs döntés. A gyorsforgalmi út Kőszegtől, a magyar–osztrák határátkelőtől indul, és Szombathelyet, Körmendet, Zalaegerszeget érintve Kaposvárnál éri el a somogyi térséget. Az egyik elképzelés szerint Kaposvártól Szigetvár, Pécs, Mohács érintésével jutna el Bács-Kiskun megyéig, a korábbi nyomvonalterv szerint a meglévő Szent László hidat felhasználva Dombóvár, Szekszárd irányba folytatódhat. Az M9-es út alföldi szakasza Szegedtől Békéscsabán, Debrecenen át Nyíregyházáig haladna.
A kormány nem hozott még döntést a nyomvonalak kérdésében, mégis
figyelemre méltó, hogy egy rövid szakasz kivitelezése legközelebb a Szekszárd melletti Duna-híd közelében kezdődhet meg.
Mint korábban megírtuk, kiválasztotta a vállalkozót a megrendelő állami beruházó az európai közbeszerzési értesítőben közzétett hirdetmény szerint az M9 gyorsforgalmi út 51-es és 54-es főút közötti szakaszának előkészítésére. A nettó 62,35 millió forintos munka során a nyertesek feladata többek közt a környezeti hatástanulmány elkészítése, a környezetvédelmi engedély megszerzése és a településrendezési tervek módosítása lesz. A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) beruházása az M9-esnek a szekszárdi Szent László hídhoz már korábban megépült, most az M6-os autópályától az 51-es főútig húzódó elemeit építi tovább kelet felé.
Borítókép: tovább épül az M6-os Bóly és Ivándárda között (Fotó: MTI/Kiss Dániel)