Azzal a szlogennel, miszerint „Magyarország előremegy, nem hátra”, a kormánypártok azt is üzenik, hogy hazánk 2010 óta jelentős építkezésekbe fogott. Jól példázzák ezt az elmúlt évek útfejlesztései.
„A gyorsforgalmi utak fejlesztésében három célt tűztünk ki 2010 után. Így azt, hogy az autópályáink érjék el az országhatárokat és kössék össze Magyarországot a szomszédos országokkal. Ennek nemcsak gazdasági, de nemzetpolitikai értelemben is kiemelt jelentősége van: évszázados adósságot törlesztünk azzal, hogy közelebb hozzuk egymáshoz az anyaországban és a szomszédos országokban élő magyarokat” – írta közösségi oldalán György László. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára második célként azt nevezte meg, hogy minden megyei jogú város váljon elérhetővé négysávos úton 2025-re. Továbbá az ország bármely pontjáról váljon elérhetővé egy négysávos út harminc percen belül 2025-re.
György László emlékeztetett: 2010 óta a gyorsforgalmi úthálózat hossza 65 százalékkal (724 kilométerrel) bővült és ma már meghaladja az 1800 kilométert. A jelenleg zajló vagy előkészületben lévő további beruházásokkal pedig jócskán átlépi majd a kétezer kilométert.
– Ezzel az eredménnyel értük el az unió statisztikai hivatala szerint, hogy 2009 és 2019 között arányában Magyarországon bővült az EU-ban a harmadik legnagyobb ütemben a gyorsforgalmi útszakaszok hossza. A kormány az elmúlt öt évben több mint 3600 milliárd forintot fordított ezekre a fejlesztésekre – ismertette az államtitkár.
György László arra is rávilágított, hogy miért fontos a sűrű és biztonságos közúthálózat megteremtése. Több okból is, ugyanis a többi között hatalmas lökést ad a helyi gazdaság- és iparfejlesztésnek, élénkíti a turizmust és növeli a helyiek életminőségét. Vonzóbbá teszi a térséget a beruházásoknak, amelyek pedig új munkahelyeket teremtenek és megalapozzák az adott régió növekedését. – Ha gyorsan el tudunk jutni egyik városból a másikba, akkor a munkavállalók jóval több munkalehetőség közül választhatnak. Ráadásul ezek a fejlesztések csökkentik a szállítási költségeket, így a termékek és szolgáltatások olcsóbbak lehetnek, amivel minden magyar nyer, hiszen kevesebbet kell fizetnünk a boltban – emelte ki az államtitkár.