Már csak rövid távon terveznek előre a gyártók

A rugalmasság minden szinten kulcsfontosságúvá vált, legyen szó a beszerzési forrásokról, az értékesítési csatornákról vagy a gyártásról.

Magyar Nemzet
2022. 02. 03. 17:21
San Francisco, 2020. február 12. Az új Galaxy Z Flip okostelefont fényképezi egy érdeklõdõ a Samsung Electronics Galaxy termékcsaládjának újdonságait bemutató rendezvényen San Franciscóban 2020. február 11-én. A dél-koreai elektronikai konszern 2019-es mûködési eredménye az elmúlt négy évben a leggyengébb lett a félvezetõk és a mobiltelefonok iránti csökkenõ kereslet miatt. A 2019. évi mûködési eredménye 27,8 billió won (6659 milliárd forint) volt, ami 52,8 százalékkal kisebb a 2018-as eredménynél, és 2015 óta a legalacsonyabb. A cég éves bevétele 5,5 százalékkal, 230,4 billió wonra esett vissza. MTI/EPA/John G. Mabanglo Fotó: John G. Mabanglo
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy nemzetközi kutatás szerint a fogyasztási cikkek gyártói már nem mernek hosszabb távra tervezni, a korábbi öt év helyett inkább csak kétéves távlatokban gondolkodnak az egyes termékek előállítása kapcsán, mivel a vásárlók igényei túlzottan kiszámíthatatlanná váltak és gyorsan átalakulnak. Az EY és az MIT közös, 370 iparági vezető bevonásával készült felmérése alapján úgy tűnik, hogy a fogyasztókat manapság az online értékelések és a közösségi média influenszereinek posztjai befolyásolják, amelyek alapján a mai trend szerint hirtelen változhat egy-egy termékről a kialakult vélemény, ami látványosan kihat az értékesítésre.

Az EY elemzése szerint a rugalmasság minden szinten kulcsfontosságúvá vált, legyen szó a beszerzési forrásokról, az értékesítési csatornákról vagy a gyártásról. Az eredményesség fenntartásához, növeléséhez pedig kritikus fontosságú lesz a boltok gyorsasága például annak kapcsán, hogy mennyi idő alatt tudják begyűjteni és feldolgozni a vásárlások során keletkező információt, és az alapján milyen gyorsan tudnak fejleszteni vagy új termékekkel piacra kerülni. 

A digitalizáció lett a fenntarthatóság egyik feltétele a gyártás során is. Fotó: Andy Rain

Az EY Operating Model Transformation megoldása öt szempontból vizsgálja, hogy fenntartható-e egy cég működési modellje. Ebbe beletartozik a dinamikus operáció, a digitalizáció, a toborzás rugalmassága, az innovációs képességek és a hosszú távú értékteremtés is.

A válaszadók többsége nagy lehetőséget lát a fogyasztók közvetlen elérését biztosító technológiák, mint például a webshopok vagy a mobilalkalmazások felhasználásában, és felismerték a vásárlási adatokból nyerhető információk fontosságát is. 

A döntéshozók leginkább a mesterséges intelligencián és a gépi tanuláson, valamint az 5G-hálózaton és a dolgok internetén (IoT) alapuló digitális megoldásokban látják a siker kulcsát.

 

Borítókép: Az internetes vélemények jelentősen befolyásolják a fogyasztási szokásokat. Fotó: John G. Mabanglo

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.