Miután elkészültek az engedélyezési tervek, az újabb uniós közbeszerzési pályázaton a nyertes ajánlattevő feladata a Szombathely és Kőszeg, valamint a Kőszeg és a magyar–osztrák országhatár közötti új országos közúti kapcsolat teljes körű kiviteli terveinek elkészítése. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában a két város között, a kőszegi elkerülő szakasszal együtt összesen 18 kilométer hosszú útkapcsolat épül ki. Az új nyomvonal két részre osztható,
a Szombathely és Kőszeg között egybefüggő, fizikai elválasztással is ellátott, kétszer két sávos, 13,5 kilométer hosszú útszakaszra, valamint a Kőszeget keletről elkerülő és a magyar–osztrák országhatárig tartó, mintegy 4,5 kilométeres, kétszer egy sávos szakaszra.
A fejlesztés célja a települések elkerülése mellett a környék gyorsforgalmi úthálózathoz való csatlakoztatása, valamint kapcsolódva az osztrák oldalon épülő B61 jelű úthoz, a nemzetközi elérhetőség javítása is.
Kőszeg történelmi belvárosa országosan közismert, kitűnő állapotban lévő műemlékegyüttes. Ebben annak is szerepe lehetett, hogy a múlt század második felében a vasfüggöny közvetlen szomszédságában a határvárosban alig történt iparosítás. A rendszerváltás óta azonban kifejezetten kedvező adottság, hogy az osztrák települések könnyen elérhetők.
A határátkelő gyorsforgalmi megközelítése révén a környék hálózati szerepe felértékelődik.
A régió közlekedési szempontjából fontos, hogy alig egy hónapja átadták a több mint 3,2 milliárd forintos beruházással felújított és korszerűsített, Kőszeg–Szombathely közötti, 17 kilométer hosszúságú vasútvonalat. A fejlesztésnek köszönhetően nemcsak a vasúti pálya újult meg teljesen, de vasúti-közúti kereszteződéseket, a kőszegi vasútállomást és hét további megállóhelyet is felújítottak a szakaszon.
A projekt átadásán Mosóczi László, a szakminisztérium államtitkára bejelentette, hogy rövidesen megkezdődik a vasútvonal villamosítása.
A felújított vasútállomás hamarosan új szerepet kaphat: a közelmúltban jelent meg a Kőszegi Intermodális Csomópont (IMCs) engedélyezési és kiviteli tervezésére vonatkozó közbeszerzési kiírás – tette közzé a Kőszeg.hu. Az ajánlati felhívás szerint a tervezőnek a város által 2019-ben elkészíttetett tanulmányterv alapján kell megterveznie a vasútállomás mellett kialakítandó új, intermodális csomópontot. A projekt része buszmegállók, peronok kialakítása, a 87-es főút érintett csomópontjainak szükséges átalakítása, P+R parkoló és kerékpártárolók kiépítése. Helyet kap a fentieken túl a helyi közlekedés ellátására szolgáló két midibusz leszállóhelye is, amelyeket a város szerez be. A gyalogos és kerékpáros közlekedés biztonságáról és kényelméről a gyalog- és kerékpáros Gyöngyös-híd gondoskodik.
Borítókép: Kőszeg történelmi belvárosa értékes műemléki együttes (Fotó: MTI/Varga György)