Egyre nagyobb biznisz itthon is a halloween

Hazánkat is meghódította a halloweenkultúra, az amerikai mintához hasonlóan a magyar családok is egyre többet költenek az ünnephez kapcsolódóan. A gyerekeket sem kerülheti el a halloween körüli felhajtás, a tengerentúlon szokássá vált csokigyűjtés itthon is megjelent. Csak remélni lehet, hogy a gyerekek kosarai­ba kerülő csokoládék és cukorkák – az amerikai mintával ellentétben – nem a szemetesekben kötnek ki.

2022. 10. 22. 11:23
Fotó: Europress/AFP//Hans Lucas.
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Míg néhány évtizeddel ezelőtt még csak a hollywoodi filmekben találkozhattunk rémisztő álarcok mögé bújt gyerekekkel és töklámpásokkal díszített házakkal, mára hazánkban is egyre jobban elterjedt szokássá válik ilyen módon is megünnepelni a mindenszentek előestéjét – olvasható a sajátos tradícióról szóló összeállítás a Vg.hu-n. 

A halloween szerves része a gyermekek csokigyűjtő akciója, az úgynevezett trick or treat (csokit vagy csalunk), amely nálunk is meghonosodni látszik. Számos családban, közösségben, szomszédságban szerveznek halloweeni programot, a tökfaragás mellett pedig egyre többen csokigyűjtést is tartanak.

Bár a hazai édességgyártók még mindig elsősorban a karácsonyra és a húsvétra fókuszálnak, a kínálatukba évről évre egyre több, speciálisan erre az ünnepre készülő cukorka és csokoládé is bekerül. – Magyarországon – elsősorban a mikulások népszerűségének köszönhetően – a szezonális édességek piacán még mindig a karácsonyi időszak a legerősebb. Úgy látjuk, hogy egyre nagyobb a kereslet a más ünnephez kapcsolódó, például hallo­weentermékekre is, 

vevőink is egyre nyitottabbak az ilyen típusú csokoládékra – tudtuk meg a Nestlé Hungáriától.

A hazánkban működő áruház­láncok tapasztalatai alátámasztják, hogy az amerikai példát átvéve a magyar vásárlók is egyre többet hajlandók áldozni a különböző halloweentematikájú termékekre. – Az ünnep népszerűségéből fakadóan októberben megnő a kereslet. 

A hagyományos édességek mellett ilyenkor felkerül a polcokra a habcukorból készült vámpírfogsor, a töltött gumicukor és tejcsokoládé szem, a nyelvszínező cukorka, a tarantula alakú gumicukor vagy a cukorkákkal töltött műanyag tökfej és az édességgel töltött koponya is – közölte lapunkkal a Lidl.

A tonnaszám vásárolt csokoládék és cukorkák egy része sajnos a szemetesben köt ki                                    Fotó: Europress/AFP//Hans Lucas.

Az Aldiba is egyre többen térnek be a halloweeni édességekért. 

Extrém formákból pedig itt sincs hiány. A diszkontlánc szerint a hűvösebb idő beköszöntével minden évben megnő az édesség iránti kereslet, éppen ezért nehéz megítélni, hogy a vásárlók kifejezetten a halloweenhez köthetően mennyit fordítanak édességre. – A forgalom növekedéséből ítélve azonban egyértelműen látszik, hogy a hallo­weeni időszakban a vásárlók évről évre egyre többet költenek – mutatott rá az áruház.

Az Auchanban is jelentős forgalombővülést várnak október végéhez közeledve,

a hagyományos sírdíszek és mécsesek mellett azonban egyre jobban fogynak a halloweenhez kapcsolódó áruk. – Az elmúlt években a vásárlói igény háromszorosára, négyszeresére nőtt ebben a szegmensben – mutatott rá az áruházlánc. A csokoládék és a cukorkák mellett a különböző dekorációs termékek is ­kelendőek ilyenkor.

Míg hazánkban egyelőre gyerekcipőben jár a mindenszentek előestéjéhez kötődő csokigyűjtés, a tengerentúlon igazi halloweenőrület tombol ilyenkor. Amellett, hogy a házakat horrorfilmeket megszégyenítő dekorációval látják el a családok, a gyerekek csokigyűjtő akciójából is egyre nagyobb felhajtást csinálnak. A jelmezbe öltözött csínytevőket mérhetetlen mennyiségű édességgel árasztják el a szülők, a rokonság és a szomszédok. A tonnaszám vásárolt csokoládék és cukorkák egy része azonban sajnos a szemetesben köt ki, a gyerekek ugyanis nem mindent szeretnek, amit a felnőttek megvásárolnak ilyenkor. Egy amerikai felmérés szerint halloween után körülbelül négyszázmillió dollár értékű édesség landol a kukákban.

Bár hazai vonatkozásban egyelőre nincsenek erre vonatkozó információk, az élelmiszer-pazarlás itthon is jól ismert jelenség. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal friss kutatása szerint egy átlagos magyar állampolgár évi 65 kilogrammnyi élelmiszer-hulladékot „termel”, amelynek jelentős része egy kis odafigyeléssel elkerülhető lenne.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Europress/AFP//Hans Lucas)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.