Felértékelődhet a múlt század hetvenes éveiben épített Adria kőolajvezeték szerepe. Az Európai Unió hatodik szankciós csomagja tiltja, hogy az unió Oroszországból nyersolajat és bizonyos kőolajtermékeket vásároljon, importáljon vagy vegyen át. A finomított kőolajtermékekre (amilyen az üzemanyag is) február 5-én lép életbe a tilalom. Ez utóbbi azt is jelenti, hogy a Mol pozsonyi finomítójából nem érkezhet hazánkba feldolgozott orosz olajtermék.
Pletser Tamás, az Erste-csoport regionális olaj- és gázipari elemzője lapunk megkeresésére elmondta, az Adria kőolajvezetéken egyértelműen nőni fog Magyarország felé a forgalom február 5-ét követően, de mértéke attól is függ, hogy a jövőben milyen ütemben csökkenti a Mol az orosz olaj felhasználását. Az Adria kőolajvezeték száz kilométeres szakaszán azonban van egy szűkület, ezt kellene átalakítani, bővíteni, ami nagyságrendileg 100-200 millió eurós beruházást jelentene. A fejlesztés ötlete sem új keletű – emlékeztetett Pletser Tamás –, mivel a Mol a 2009-es orosz–ukrán gázvitát követően „napirendre” tűzte és terveket készíttetett rá.