Nagy döntést hozott a Nike

Az előnyei mellett számosak a hátrányai az online kiskereskedelemnek a hagyományos értékesítéssel szemben.

Magyar Nemzet
Forrás: VG2023. 06. 26. 9:10
2023 NBA Finals - Miami Heat v Denver Nuggets
DENVER, CO - JUNE 12: The sneakers worn by a fan during Game Five of the 2023 NBA Finals on June 12, 2023 at Ball Arena in Denver, Colorado. NOTE TO USER: User expressly acknowledges and agrees that, by downloading and or using this Photograph, user is consenting to the terms and conditions of the Getty Images License Agreement. Mandatory Copyright Notice: Copyright 2023 NBAE Ben Swanson/NBAE via Getty Images/AFP (Photo by Ben Swanson / NBAE / Getty Images / Getty Images via AFP) Fotó: Getty Images via AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A koronavírus-világjárvány időszakában, a lezárások miatt felértékelődött az online kiskereskedelem. A digitális fejlődés és az alacsony kamatok is arra ösztönözték a kockázatitőke-befektetőket, hogy az induló online vállalkozásokat finanszírozzák, és abban bíztak, hogy ez a szegmens megtérülőbb lesz, mint az idejétmúltnak tartott hagyományos kiskereskedelem.

Ezeket az elgondolásokat támasztotta alá, hogy az egyik ismert amerikai üzletlánc, a Macy’s bolti eladásai több mint három százalékkal csökkentek az év elején a tavalyi forgalomhoz képest. Az ugyancsak amerikai Kohl’s hálózat vevői is inkább a megfizethetőbb, saját márkás árucikkeket keresték.

 

Ami bejön a réven, elmegy a vámon

Időközben viszont kiderült, hogy az online ügyfeleket célzó digitális marketing nagyon megemelte a cégek költségeit. Az Apple 2021 áprilisában új adatvédelmi rendelkezéseket vezetett be, amelyek korlátozták a vásárlók nyomon követését az interneten, illetve a mobileszközökön. A hirdetések így nem érik el a potenciális vevőt, drágult az online megjelenés, és például 

egy olyan népszerű webáruház is, mint a Nordstrom, hiába ad el egyre több terméket, közben egyre többet is kell áldoznia.

Megoldás lehetne a márkaboltok újranyitása, viszont ez sokba kerül. Így a már bevált, alacsonyabb költséget igénylő hagyományos áruházak felé fordultak, illetve kiskereskedőkön keresztül kezdtek el forgalmazni. Nem utolsósorban felértékelődött a hagyományos boltok egyik nagy előnye: a vevő megfoghatja, felpróbálhatja az árucikket.

 

Változtat a Nike

Az egyik legnagyobb fordulatot a Nike hajtotta végre, amelynek termékei ősztől újra megjelennek a Macy’s kínálatában. A gyártó korábban még azt tervezte, hogy saját kiskereskedelmi helyszínein és weboldalán keresztül árulja a termékeit.

A hagyományos áruházak hátránya ugyanakkor, hogy a vásárlási preferenciákat korlátozottabban lehet monitorozni egy online felülethez képest, és akciós kötelezettség is terheli a márkákat. Problémát okozhat az is, hogy a kiskereskedők nem feltétlenül veszik meg a márka teljes kollekcióját, és ezzel sérülhet a márka integritása. A marketing- és a kiszállítási költségek mindezekkel együtt a jelenlegi kamatkörnyezetben döntő szempontnak bizonyulnak – olvasható a VG összeállításában.

Borítókép: illusztráció (Fotó: AFP/NBAE/Getty Images/Ben Swanson)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.