Rövidebb idő alatt lehet ügyeket intézni a kormányhivataloknál

Már több mint százezer felhasználója van az e-bejelentő felületnek, amely az adatváltozások bejelentését a közműcégeknek, illetve a közműátírások ügyintézését teszi lehetővé az interneten keresztül – mondta a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára.

Forrás: MTI2023. 10. 18. 13:42
internet Fotó: pexels
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

György István az Adatváltozás-bejelentési szolgáltatás bevezetése című projekt zárórendezvényén arról beszélt, hogy az európai uniós Közigazgatás- és közszolgáltatás-fejlesztési operatív programban 1,8 milliárd forintból létrehozott e-bejelentő egy igazi XXI. századi fejlesztés, amely jól bemutatja, milyen is az elektronikus közigazgatás.

GYÖRGY István
Fotó: MTI/Bruzák Noémi

A felület indulásakor, 2022 februárjában 31 közműszolgáltató volt elérhető a platformon, mára viszont már több mint 180 cég csatlakozott: 131 közműszolgáltató és több mint ötven telekommunikációs vállalat – közölte az államtitkár. Kiemelte:

az állami, ingyenes szolgáltatásnak köszönhetően kényelmesen, otthonról lehet bejelenteni az adatváltozásokat a szolgáltatóknak, és nem kell személyesen megjelenni minden vállalat ügyfélszolgálatán.

Tarnai Richárd, Pest vármegye főispánja felidézte, hogy az állam 2010 után kezdte átalakítani a saját struktúráját. Az egykori okmányirodák helyett létrehozták a kormányablakokat, és ezzel bevezették az egyablakos ügyintézést. Mintegy tíz évvel később a szolgáltatói szektorban is bevezették az egyablakos ügyintézést az e-bejelentő létrehozásával, amelynek nagy előnye, hogy az élethelyzetekhez igazodik.

A rendszerben ugyanis ki lehet választani, mivel kapcsolatban szeretne az ember ügyet intézni – például ingatlanvásárlás, névváltozás –, a rendszer pedig automatikusan felkínálja a kitöltendő papírokat a változás bejelentéséhez.

Scheiring Petra, a projekt szakmai vezetője a rendszer legfrissebb fejlesztéseit bemutatva elmondta, hogy átláthatóbb és felhasználóbarátabb lett a kitöltőoldal. Bevezették a folyamatba épített ügyféltájékoztatást, ami azt jelenti, hogy a rendszer már a kitöltés megkezdése előtt, valamint közben és utána is folyamatosan informálja az ügyfeleket arról, milyen papírokra vagy további lépésekre lesz szükség a folyamat során.

Már akkor is lehet használni a rendszert, ha nem magánszemélytől, hanem jogi személytől vásárol valaki ingatlant

– mutatott rá a szakmai vezető. Hozzátette: a fejlesztéseknek köszönhetően rövidülhet a személyes ügyintézési idő a kormányablakokban, mivel bevezették a lakcím igazolványszámának előtöltése funkciót is, így azt már nem kell külön begépelni.

Bővítették továbbá a „riporting” funkciót, azaz a rendszer automatikusan adatokat gyűjt a felhasználókról nemek, korcsoportok, települések szerint, továbbá figyeli azt is, mennyi időt töltenek a felhasználók egy-egy oldalon, valamint hogy használati eszköz függvényében miként változik a felhasználás.

Az így kapott információk segítségével a felhasználói igények mentén tudják még tovább fejleszteni, optimalizálni a rendszert – emelte ki Scheiring Petra.

 

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.