Büntetővámokkal sújtaná a BYD-et és más kínai gyártókat az unió

Vizsgálódik az Európai Bizottság a kínai elektromosautó-gyártóknál, hogy tisztességtelen állami támogatásokkal tartják-e alacsonyan a járműveik árát. A BYD, a SAIC és a Geely háza táján is kutakodik az unió. A kínai gyártmányú villanyautók átlagosan 20 százalékkal olcsóbban kelnek el az Európai Unióban, mint a vetélytársak járművei.

2024. 01. 13. 5:46
FILES-CHINA-BYD-INDUSTRY-CARS Fotó: -
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Európai Bizottság nyomozói a következő hetekben tehetik közzé vizsgálataik első eredményeit az Európába érkező kínai elektromosautó-gyárakról. Ez a vizsgálat dönti majd el, hogy szükséges-e büntetővámokat kivetni az Európába érkező kínai vállalatokra.

Az eljárásban részt vevők nyilatkoztak a Reutersnek, és elmondták, hogy az európai elektromosautó-gyártók védelmét kell szem előtt tartani, és szükség esetén büntetővámokkal kell kiegyenlíteni a piaci versenyt. Az is kiderült, hogy az ellenőrök a BYD-et, a Geely-t és a SAIC-ot fogják vizsgálni – írja a Világgazdaság a Reuters cikke alapján.

Az Európai Bizottság nem keresi fel a Kínában gyártott, de nem kínai márkák gyárait, így a vizsgálat a Teslára, a Renault-ra és a BMW-re nem vonatkozik.

A vizsgálat fókuszában az áll, hogy a BYD és mási kínai márkák méltánytalan állami támogatásokkal tartják-e alacsonyan az autóik árát Európában.

Peking szerint egy protekcionista vizsgálatról van szó, a feszültség pedig kiéleződött az Európai Unió és Kína között. A vizsgálatot tavaly októberben indították el és a tervek szerint 13 hónapig fog tartani.

A Reuters megkereste az említett kínai márkákat, de egyedül a Geely reagált a kérdésekre. A vizsgálattal kapcsolatban ugyan nem nyilatkozott a cég, de annyit elmondtak, hogy a vállalat minden törvényt betartott, és támogatja a tisztességes piaci versenyt világszerte.

Az Európai Bizottság emberei januárban és februárban érkeznek meg Kínába, hogy felkeressék a gyártókat. Az ellenőrzések során azokat a válaszokat fogják megvizsgálni, amelyeket a cégek egy korábban kiküldött kérdőívre adtak. Ez a lépés a teljes vizsgálatnak még csak egy kezdeti szakasza, végleges eredményeket majd áprilisra ígér az Európai Bizottság.

A kínai gyártású elektromos járművek részesedése az Európai Unióban 8 százalék, 2025-ig pedig elérheti a 15 százalékot. Ezek az elektromos autók általában 20 százalékkal olcsóbban kelnek el az unióban az Európában gyártott modellekhez képest.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: AFP/Europress)

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.