A több mint 260 000 regisztrált felhasználóval rendelkező Parkl mobilapplikáció az elmúlt három év statisztikái alapján közölte a fenti adatokat. Kiemelték: a közlekedési csomópontoknál elhelyezkedő parkolóházakban ez az idő jóval hosszabb is lehet. Újbudát hozták példának, ugyanis a Kelenföldi pályaudvar közelében működő Budapest One Parkolóházban a járművek közel 10 órát szoktak állni a fedett épületben. Ez a kihasználtság sokkal közelebb áll a P+R parkolók számaihoz, ahol a jellemzően munkahelyük és agglomeráció között ingázó felhasználók autói átlagosan 9 óra 54 percet várakoznak. A parkolóházak nem mindenkinek jelentek alternatívát, de enyhítik a közterületi parkolás zsúfoltságát.
Hét közepén nő a parkolások száma
Az adatok azt is mutatják: hétfőhöz képest összességében mintegy 15-20 százalékkal többen parkolnak péntekenként. Az irodaházakban a felhasználók jellemzően a hét közepén állnak be a parkolóba, hétfőn és pénteken inkább az otthoni munkavégzés a jellemző.
Ugyanannyi idő alatt dupla annyi energia
A felmérés szerint az elektromos autók töltési időtartama 2020 és 2023 között egyáltalán nem változott, átlagosan 4 óra 15 percig tart az AC (22 kW teljesítményű) és valamivel több mint 45 percig a DC (50-től akár 400 kW teljesítményű) töltőpontokon. A felvett teljesítmény azonban ez idő alatt megduplázódott: míg 2020-ban Parkl töltőpontjain átlagosan 6,7 kWh áramot vettek fel az elektromos autók a töltések alkalmával, 2023 év végére már a 13,8 kWh-ot is elérte – emelte ki a Parkl és a Futureal közleménye.
Az elektromos autók, valamint a digitális- és mobiltechnológiák elterjedése az új parkolók kialakításánál is látványos technológiai fejlesztéseket eredményez, hogy megfeleljenek a megváltozott fogyasztói elvárásoknak.
Borítókép: Budapest One parkolóház (Fotó: Parkl)