Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter találkozón fogadta a legnagyobb és legmeghatározóbb high-tech akkumulátoripari cégek közé tartozó SK ON Hungary és CATL Debrecen képviselőt. Az egyeztetéseken Cho Daeheevel, az SK ON Hungary ügyvezető igazgatójával és Jason Chennel, a CATL európai működésért felelős ügyvezető igazgatójával tárgyalt.
A megbeszélés során a felek áttekintették az elektromos járműiparhoz kapcsolódó akkumulátoripar nemzetközi helyzetét, különös tekintettel annak európai helyzetére, továbbá az ágazat előtt álló kihívásokat és a zöldátállásban rejlő lehetőségeket.
Az SK Csoport Dél-Korea három legnagyobb cégcsoportjának és a világ száz legnagyobb nemzetközi vállalatának egyike, amely az SK ON Hungaryn keresztül több mint 4000 főt foglalkoztat Magyarországon a komáromi és az iváncsai telephelyén. A 2011-ben alapított CATL az elektromos járművek akkumulátorainak globális piacán elért közel 40 százalékos részesedésével a világ egyik legfontosabb akkumulátoripari szereplője. Az idén 7. éve piacvezető nagyvállalat a jövőben több mint 3000 főnek adhat munkát Debrecenben.
Nagy Márton az egyeztetésen kiemelte: a zöldenergia, az elektromosautózás jelenti a jövőt, amely a zöld-, körforgásos gazdaság egyik húzóágazata és elképzelhetetlen versenyképes akkumulátoripar nélkül. Magyarország időben lépett ezen a területen és biztosította helyét a zöldátállás nyertesei között.
Hazánk ugyanis találkozási pontot képez a nyugati és keleti tőke, illetve technológiák között, összekapcsolva a csúcsminőségű német autógyártást a legfejlettebb kínai és koreai akkumulátorgyártással, miközben a kínai BYD elektromosautó-gyártó is – Európában elsőként – hazánkban létesít gyárat.
A nemzetgazdasági miniszter az elektromos közlekedéssel és az ehhez szorosan kapcsolódó high-tech akkumulátoriparral kapcsolatban felhívta a figyelmet azokra a kérdésekre is, amelyekre már rövid távon megoldást kell találni. A miniszter kifejtette, hogy a használt elektromos autók piacképességének növelése érdekében az akkumulátorok tekintetében három nagy kihívás azonosítható. Egyrészt, az akkumulátorok állapotának és piaci értékének pontos meghatározása érdekében egységes és mindenki által elfogadott szabványokat szükséges kialakítani az akkumulátorok bevizsgálása terén. Másrészt az elektromos autók élettartamának növelése érdekében segíteni kell az akkumulátorok egyes moduljainak vagy egészének cseréjét, ezzel is hozzájárulva a használt közlekedési eszközök piacképességéhez. Harmadrészt pedig a fenntarthatósági kritériumok teljesítése érdekében támogatni kell az akkumulátorok feldolgozását és újrahasznosítását, illetve az erre irányuló fejlesztéseket és beruházásokat.
Nagy Márton hangsúlyozta: az akkumulátorfeldolgozás jelenleg hiányzó iparág Magyarországon, ezért az elektromosautózás térnyerésének felgyorsítása érdekében szükséges felmérni, hogy a hazai akkumulátoripari szereplők milyen módon tudnak benne közreműködni.