A Demján Sándor-program keretében megvalósuló „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” programelem voucherét július elejéig 1244 vállalkozás kapta meg, melynek segítségével internetes és közösségi média szolgáltatásokat vehetnek igénybe. A programnak köszönhetően tehát már több mint ezer hazai mikro- és kisvállalkozás számára nyílt meg az út a digitális megjelenés felé – írja pénteki közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium.
A pályázaton kiválasztott harminc szolgáltatónál eddig beváltott voucherek száma túllépte a kétszázat, így ennyi vállalkozás esetében már meg is kezdődtek azok a fejlesztések, amelyek révén a cég termékei és szolgáltatásai megjelennek a világhálón. A kiválasztott szolgáltatók maximum két éven keresztül térítésmentesen biztosítják az olyan alap digitális szolgáltatásokat, mint például a webcím, tárhely, e-mail postafiók, internetes biztonsági megoldások, valamint a közösségi média jelenlét kialakítását támogató eszközöket, míg a program bővített csomagja akár webshopfejlesztést és külföldi piacokon való online megjelenést is lehetővé tesz.
Szabados Richárd kis- és középvállalkozások fejlesztéséért, technológiáért és védelmi iparért felelős államtitkár kiemelte:
a program előkészítése során úgy becsülték, hogy 15 ezer olyan magyar vállalkozás van, amely számára komoly versenyképességi ugrást jelenthet az online térben való megjelenés.
Ezt az intézkedés utáni hatalmas érdeklődés is visszaigazolta, hiszen július elejére már meghaladta a 12 ezret a regisztrált cégek száma, a beadott voucher igényeké pedig túllépte a hétezret. A pozitívan elbírált kérelmek száma már 4600 felett jár, így a kilencmilliárd forintos keretösszeg csaknem kétharmadát már lekötötték a nyertes pályázók. A lehetőség ugyanakkor továbbra is nyitva áll az érdeklődők előtt – hangsúlyozta az államtitkár.
A magyar vállalkozások számára az online jelenlét nemcsak technológiai kérdés, hanem versenyképességi kulcstényező is. A Digitális Gazdaság és Társadalom Index (DESI) adatai szerint a hazai vállalkozások csupán 56 százaléka rendelkezik weboldallal, szemben az Európai Unió 77 százalékos átlagával.
A digitális jelenlét kézzelfogható üzleti előnyökkel jár, ahogy azt nemzetközi kutatások is bizonyítják:
- A digitálisan érettebb kkv-k árbevétele átlagosan húsz százalékkal gyorsabban nő, mint a lemaradóké.
- A jó közösségimédia-jelenléttel rendelkező kisvállalkozásokat másfélszer nagyobb eséllyel találnak meg új ügyfelek.
- A nemzetközi online értékesítést folytató kkv-k exportbevétele akár kétszerese is lehet a csak fizikai térben működő társaikénak.
Mindez alátámasztja, hogy a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” program nemcsak technológiai, hanem gazdaságfejlesztési szempontból is kiemelt jelentőségű. A digitális jelenlét ma már nem opció, hanem alapkövetelmény – a program célja, hogy ebben nyújtson kézzelfogható segítséget a hazai mikro- és kisvállalkozásoknak.
A kormány a Demján Sándor-program keretében több mint 1400 milliárd forint megmozgatásával támogatja a vállalkozások fejlesztéseit, elősegítve versenyképességük növelését és méretugrásukat.