A gépkocsik legkevésbé feltűnő, de talán legfontosabb alkatrésze a padlólemez, arra szerelik rá a hajtást, a futóművet és a karosszéria vázát is. Az elektromos autók esetében az akkumulátor elhelyezése a kulcskérdés, a Tesla padlólemeze például nem más, mint egy hatalmas tálca akku. Ha egy márka különböző meghajtású autókat gyárt egymás mellett, akkor célszerű döntés, ha olyan padlólemezt tervez, ami rugalmasan használható belsőégésű, hibrid és tisztán elektromos gépkocsikhoz is. Így gondolkodott a BMW is, amely ugyanazon gyártósoron kívánta létrehozni a különböző hajtásmódú autókat. Ilyen autókat terveztek gyártani a debreceni üzemben is. Ebben történt most stratégiai változás: mint Oliver Zipse vezérigazgató a minap bejelentette, a bajorok teljesen elektromos modellek alá külön padlólemezt terveznek, és ezt fogják gyártani Debrecenben 2025-től.
Tévúton az európai uniós energiapolitika
Brüsszel végleg leállítana minden orosz olaj-, gáz- és nukleárisfűtőelem-beszerzést.