A gépkocsik legkevésbé feltűnő, de talán legfontosabb alkatrésze a padlólemez, arra szerelik rá a hajtást, a futóművet és a karosszéria vázát is. Az elektromos autók esetében az akkumulátor elhelyezése a kulcskérdés, a Tesla padlólemeze például nem más, mint egy hatalmas tálca akku. Ha egy márka különböző meghajtású autókat gyárt egymás mellett, akkor célszerű döntés, ha olyan padlólemezt tervez, ami rugalmasan használható belsőégésű, hibrid és tisztán elektromos gépkocsikhoz is. Így gondolkodott a BMW is, amely ugyanazon gyártósoron kívánta létrehozni a különböző hajtásmódú autókat. Ilyen autókat terveztek gyártani a debreceni üzemben is. Ebben történt most stratégiai változás: mint Oliver Zipse vezérigazgató a minap bejelentette, a bajorok teljesen elektromos modellek alá külön padlólemezt terveznek, és ezt fogják gyártani Debrecenben 2025-től.

A közlés azért nagy jelentőségű, mert emlékezetes, hogy májusban hozták nyilvánosságra, a vállalat egy évvel késlelteti új gyárának megnyitását Magyarországon. Az indoklás szerint a járvány miatti gazdasági visszaesés, a német kormány elzárkózása a kompenzációtól vezettek oda, hogy a BMW óvatossá vált a beruházások terén. Volt azonban még egy tényező, az elektromos meghajtásra való átállás, ebben a német autógyártók konzervatív állásponton voltak tavasszal. Mostanra ez megváltozott, és a VW-től a Mercedesen át a BMW-ig hatalmas lendülettel folyik az elektromos modellek kifejlesztése.
Szemléletmódbeli különbségek továbbra is vannak. Míg Herbert Diess, a VW első embere mindent egy lapra feltéve, elkötelezetten kardoskodik az akkumulátoros villanyautók gyártása mellett, Oliver Zipse árnyaltabban látja a dolgot. A Bild.de -nek adott interjúban kifejtette, hogy a fejlesztés még évtizedekig párhuzamosan zajlik majd. Az e-autók elfoglalják a nagyvárosokat és vonzáskörzetüket, de vidéken még sokáig szükség lesz termikus motorokra. Előfordulhat, hogy a kipufogóval rendelkező autók nem közlekedhetnek a városközpontokba. A villanyautók esetében a hatótáv többé nem probléma Zipse szerint, de a töltőhálózat mérete nem követi az e-autók számának a növekedését.